Planlegger å dele den gode nyheten i påska!

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Nå har jeg vært og handlet inn litt stæsj til vi skal dele den gode nyheten med familien :-) I familien min har vi en tradisjon med at jeg lager en stor påskeeggjakt til alle de andre i påska. Det inkluderer som regel et langt rebusløp, hvor man ender opp med å finne påskeegget. I år reiser jeg og samboer til hans familie på påskeferie, så jeg får ikke lagd påskeeggjakt.

Derfor kom jeg på den gode ideen med å bruke påskeegg til å dele den gode nyheten. Nå har jeg vært på Nille og kjøpt egg (1 kr/stk), scrappeutstyr og fine silkebånd. Så skal jeg fylle eggene med påskegodter + litt ekstra babyting til noen av mottakeren (strikkeoppskrift til mamma f.eks.). Så skal jeg knyte et fint silkebånd rundt egget, og feste en lapp på.

På lappen skal årets påskenøtt stå: "Egget klekkes 1. oktober". Under påskenøtten skal jeg skrive et hint som de kan velge å bruke hvis de vil. Skriver f.eks. "Bestemor", "bestefar", "tante" og fester en lapp over - så kan de dra av lappen om de vil få hintet.

Kvelden før påskeferien drar vi innom mamma og de. Skal si at siden jeg ikke får lagd den store påskeeggjakten i år, har jeg en liten påskegave. Men de må løse årets påskenøtt før egget kan åpnes. Svaret på nøtten er selvsagt lille babyen i magen (1. oktober er foreløpig termindato) ;-) Skal lage samme påskeegg til samboers familie også - men de har aldri fått påskeegg før, så det kan bli spennende å se om de forstår greia :P hihi!

Blir spennende å se hvor fort det går opp for de hva svaret på påskenøtten er. Enten forstår de det med en gang - ellers blir de sittende å klø seg i hodet :P

Noen andre som har planlagt å dele den gode nyheten på en morsom måte? Eller har gjort det før?

Så gøy og kreativt;);) tipper det blir en suksess;)

Vi fortalte det til familien forrige helg da vi feiret 1 års dagen til mini, men ikke på en så flott og kreativ måte som du har planlagt. Vi buste vel igrunn bare ut med det for å få det overstått :P Var på tide vi fortalte det nå siden jeg er så dårlig. Har fått mye hjelp til pass av mini denne uken og det har virkelig gjort godt :)

for en utrolig gøy måte å si det på!! :)

For en fantastisk herlige måte å fortelle det på :D Kreativt :D

For en gøy måte å si det på :) Her blir det litt mindre kreativt.. Skal fortelle storesøster det i påsken, og hun får gleden av å fortelle det videre til resten av familien :)

Wow! For en fantastisk måte å dele det på :D

Vi avslørte det for foreldrene våre den dagen testen viste positiv. Og sendte av gårde bildet med teksten "eh... vi må kanskje flytte bryllupet..."
Hadde lett gjort det veldig annerledes, om det ikke var for at vi i utgangspunktet skulle gifte oss i midten av oktober, og foreldrene våre er en stor del av planleggingsteamet...

Det var jo en flott måte og fortelle familien på! Ble litt inspirert nå merket jeg! :smile

Vi fortalte det til familien forrige helg da vi feiret 1 års dagen til mini, men ikke på en så flott og kreativ måte som du har planlagt. Vi buste vel igrunn bare ut med det for å få det overstått :p Var på tide vi fortalte det nå siden jeg er så dårlig. Har fått mye hjelp til pass av mini denne uken og det har virkelig gjort godt :)

Ja, det blir sikkert lettere når man kan spørre om litt hjelp :-) jeg har vært heldig og har ikke trengt å fortelle det enda :-)

Wow! For en fantastisk måte å dele det på :D

Vi avslørte det for foreldrene våre den dagen testen viste positiv. Og sendte av gårde bildet med teksten "eh... vi må kanskje flytte bryllupet..."
Hadde lett gjort det veldig annerledes, om det ikke var for at vi i utgangspunktet skulle gifte oss i midten av oktober, og foreldrene våre er en stor del av planleggingsteamet...

Ja, da er det klart dere måtte si det litt tidligere :-) men morsomt uansett da :D

Så kreativ og morsom måte å si det på!
Vi kjøpte noen par søte babysko til hvert "familiepar", pakket det inn og skrev en hilsen foran hvor det sto noe som "Hei mormor og morfar! Kan dere passe på disse for meg til jeg blir stor nok? Hilsen Knøttet".
Ingen av mottakerne brydde seg om hva som var inni, før lenge etterpå, da de faktisk forsto at det var noe der også :p
Resten av familie og venner kommer vi bare til å si det til.

Back
Topp