Planlegge baby etter horoskop?

Mymlens

Elsker forumet
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Går gravid samtidig som ei venninne. Hun er opptatt av horoskop, og har prøvd å kalkulere graviditeten etter de stjernetegnene hun liker slik at barnet får en viss personlighet. Hun er stresset nå siden det kan være hun går over tiden og dermed føder et barn med et stjernetegn hun ikke liker.
Dette er noe jeg ikke engang har tenkt på!

Lurer på om det er noen her som også har prøvd å planlegge stjernetegnet til barnet sitt? Tror du personlig at det har mye å si?
 
Lol er vel min første reaksjon. :p
Jeg tror jo faktisk at det er noe i horoskop, altså at noen store linjer ofte stemmer, MEN man skal som forelder være veldig forsiktig med å ilegge barn bestemte personlighetstrekk og forventede egenskaper. De skal få være frie til å utvikle sin egen personlighet og identitet, og her vil såklart det hjemmet og miljøet man vokser opp i kunne påvirke. Dette ganske mye mer enn akkurat hvilket stjernetegn man er født i tenker jeg :)
Hun kan jo søren meg få prematur vannavgang i uke 34 også. Det er ikke det vanligste, men alt kan altså skje i et svangerskap.
Jeg synes dette høres ut som galskap :hilarious:
 
Tenker at hvis barnet blir født i et annet stjernetegn var det vel meningen hele veien :wideyed: :hilarious:
 
Jeg vet ikke engang hvilke stjernetegn barna mine er, men de er født ikke langt fra hverandre og er så langt forskjellig som natt og dag. Sjernetegn er så ubeskrivelig likegyldig og irrelevant, at jeg tenker det får være like relevant som folk som tror de kan drikke te eller stå på hodet for å få et bestemt kjønn på baby. Honey that’s all in your head… :D
 
Oi. Tror nok mye av de personlige egenskapene er dannet helt fra start av; og ikke drastisk endret seg om man har siste pressrie kl 23:58 den 23. Oktober, mot 00.03 den 24. Oktober........ : )

Altså.. "nå må jeg skynde meg å føde, for ellers skifter ungen i magen seg til noe annet", høres... Eh.. litt bortevekk ut.. må jeg da si..
Oh well, man får tro på det man vil. ><
 
Nå som det er blitt så populært blant de på 25 og yngre så ser jeg for meg at det blir mer og mer vanlig, dessverre

Jeg tror heller det er visse personer som har litt spesiell virklighetsoppfatning som gjør dette - og nok folk som ikke har hatt store problemer med å få barn. Har ikke hørt om noen som går gjennom ivf og/eller langvarige prøving som dropper en mulighet til svangerskap pga horoskop :wacky:
 
Nå som det er blitt så populært blant de på 25 og yngre så ser jeg for meg at det blir mer og mer vanlig, dessverre
Nå er jeg over 25 og nok litt udatert på det området, men er daglig i kontakt med kvinner i 20-årene og horoskop har jeg ikke hørt noe om i samtaler om baby planlegging. Så mulig det også er litt avhengig av hvor man bor i landet?
 
Jeg tror heller det er visse personer som har litt spesiell virklighetsoppfatning som gjør dette - og nok folk som ikke har hatt store problemer med å få barn. Har ikke hørt om noen som går gjennom ivf og/eller langvarige prøving som dropper en mulighet til svangerskap pga horoskop :wacky:
Det er nok verst blant de som er under 20 altså, og det er sikkert bare en fase. Ser hvert fall på tiktok og blant vennene til yngre søsken at dette snakkes mye om. Akkurat baby-planlegging har jeg ikke sett så altfor mye til med horoskop annet enn hos venninna mi. Hvert fall ikke blant norske. Derfor jeg ville spørre her om noen hadde tenkt på det.

Dette med ivf/langvarig prøving vil være noe annet da de ikke har noe valg. Kan ikke tenke meg at noen av de dropper prøvingen i en periode for å unngå å få barn i jula feks. Barn er en velsignelse uansett når det kommer :happy: :Heartred
 
Jeg tror heller det er visse personer som har litt spesiell virklighetsoppfatning som gjør dette - og nok folk som ikke har hatt store problemer med å få barn. Har ikke hørt om noen som går gjennom ivf og/eller langvarige prøving som dropper en mulighet til svangerskap pga horoskop :wacky:
Enig i dette. Jeg jobber med flere i 20 årene og ikke hørt ett ord om det
 
Uff og uff. Alt det man skall prøve seg på. Herligheten kan man ikke heller vær glad at man kan bli gravid og få et barn. Gav blaffen i om hvilken måned eller kjønn det var så lenge jeg fikk barn.
 
Back
Topp