Planlegge abort

Puddingen

Forelsket i forumet
Jeg er midt i mellom et samlivsbrudd og vi har en sønn på 8 mnd. Når jeg fikk positiv test tok jeg dette ganske tungt. Grein hele dagen tilslutt slo jeg meg til ro at dette vil gå bra. I dag hadde vi hjemmebesøk av BV og møtet endte med at far sa han ønsket ikke å gå igjennom dette og ønsket at jeg skulle ta abort.

Hva ville dere gjort? Jeg var igjennom en alvorlig fødsel depresjon sist med psykotiske trekk og ble innlagt på psykiatrisk avdeling og overført til dps etterhvert. Gikk også gjennom ECT behandling for jeg var såpass syk og dette ville forkorte sykdomsforløpet. Ect reddet livet mitt. I dag er jeg lykkelig tross alt situasjonen og jeg elsker sønnen min mer enn annet!

Har også vært gjennom en MA før jeg fikk baby nr 1. Noe jeg tok veldig hardt. Var igjennom medisinsk abort som tilslutt endte med kirurgisk abort. Kommer til å kreve dette om jeg planlegger abort.
 
Huff høres tøft ut :(
Vanskelig for andre å sette seg inn i din situasjon, men jeg ville kanskje valgt abort iom at du blir alene med dette barnet pga samlivsbruddet. Hvis du skulle fått samme problemer etter fødsel som sist blir det tøft å stå alene.

Til syvende og sist din beslutning og jeg skjønner det er vanskelig :(

Lykke til!
 
Synes ikke man skal velge abort bare fordi man er alene. Jeg er alene selv .
Men med tanke på din bakgrunn og om du er redd for at det skal skje igjen , så kan det være tøft å være alene med 2 små.

Håper du har familie eller venner som stiller opp for deg uansett hvilke valg du måtte ta.

Nå vet Jeg ikke grunnen for at bv var i bilde , men det kan være greit å ha ting på stell også . Tøft valg er de uansett.
Masse lykke til :Heartred
 
Har du noen du kjenner godt du kan prate med om dette? Eventuelt diskutere eventuelle bekymringer med fastlege eller annet helsepersonell?

Som de sier over her er det vanskelig å si hva som er riktig, men jeg ville nok sørget for å ha pratet med noen som kjente til min situasjon og som kunne komme med råd og støtte :happy:
Masse lykke til!
 
Dette er ditt valg, og du velger det som kjennes som mest riktig for deg og det barnet du allerede har.

En abort er aldri enkel, men av og til er det det som er mest riktig. La ikke andre være moralske dommere over ditt liv.
Har dog ikke din fasit, men uansett hva det blir så se fremover
:Heartbigred
 
Kanskje du kunne kontakte amathea for å drøfte? Så fikk du luftet tankene med noen som kanskje kan hjelpe deg å sortere litt.
 
Synes ikke man skal velge abort bare fordi man er alene. Jeg er alene selv .
Men med tanke på din bakgrunn og om du er redd for at det skal skje igjen , så kan det være tøft å være alene med 2 små.

Håper du har familie eller venner som stiller opp for deg uansett hvilke valg du måtte ta.

Nå vet Jeg ikke grunnen for at bv var i bilde , men det kan være greit å ha ting på stell også . Tøft valg er de uansett.
Masse lykke til [emoji813]red
Det er bf som har barn nr 1 [emoji4]
 
Synes ikke man skal velge abort bare fordi man er alene. Jeg er alene selv .
Men med tanke på din bakgrunn og om du er redd for at det skal skje igjen , så kan det være tøft å være alene med 2 små.

Håper du har familie eller venner som stiller opp for deg uansett hvilke valg du måtte ta.

Nå vet Jeg ikke grunnen for at bv var i bilde , men det kan være greit å ha ting på stell også . Tøft valg er de uansett.
Masse lykke til [emoji813]red
Bv er i bilde for støtte når jeg var syk og er fortsatt støtte inntil videre [emoji4]
 
Har ikke så mye gode råd annet en å snakke med de nære om det.
Ønsker deg uansett all mulig lykke til med valget og sender en god lang klem!:Heartbigred
 
Hei. Hvordan går det med deg?
Har tenkt masse på deg, håper du har noen du kan snakke med :Heartpink
 
Oppdatering:
Kirurgisk utskrapning ble utført fredag for to dager siden. Humøret går opp og ned. Men ellers i fin form.

Takk for at dere spør [emoji173]️
 
Dagene går mye bedre nå. Følte meg depressiv de første dagene. Men nå går det bra.

Har også hatt guttungen min på ligge besøk for første gang etter bruddet. Alt gikk strålende. Vi har kost oss masse ❤️
 
Dagene går mye bedre nå. Følte meg depressiv de første dagene. Men nå går det bra.

Har også hatt guttungen min på ligge besøk for første gang etter bruddet. Alt gikk strålende. Vi har kost oss masse [emoji173]️

Sende over en god klem til deg [emoji173]️
 
Back
Topp