Planlagt?

Guttemammax2

Glad i forumet
Får litt inntrykk av at graviditeten er planlagt for de fleste her. Er det noen flere enn meg der det egentlig passet litt dårlig?
Er glad for det nå, men kjenner at det er en del faktorer som gjør at det og er en stressende periode..
 
Det var absolutt ikke planlagt for oss. Jeg har tette eggledere så det å bli gravid skulle ikke være mulig uten prøverør. Derfor så vi ikke poenget med prevensjon.

Har termin rett før mine siste eksamener! Blir ikke ferdig med siste semester på bachelorgraden før jeg må i permisjon. Ikke har jeg jobb lenger heller pga korona.

Vi så for oss å ha mer på plass før vi ønsket å prøve prøverør. Feks. bli ferdig med bachelorgraden, begge i full jobb og kjøpe leilighet. Deretter barn.

Men vi er veldig glade selv om ting ikke ble som vi planla. Min mann har fast 100% stilling, jeg får inntekt gjennom Lånekassen, vi bor i en fin leid leilighet og vi har bil. Så tror dette skal gå bra;)
 
Det var absolutt ikke planlagt for oss. Jeg har tette eggledere så det å bli gravid skulle ikke være mulig uten prøverør. Derfor så vi ikke poenget med prevensjon.

Har termin rett før mine siste eksamener! Blir ikke ferdig med siste semester på bachelorgraden før jeg må i permisjon. Ikke har jeg jobb lenger heller pga korona.

Vi så for oss å ha mer på plass før vi ønsket å prøve prøverør. Feks. bli ferdig med bachelorgraden, begge i full jobb og kjøpe leilighet. Deretter barn.

Men vi er veldig glade selv om ting ikke ble som vi planla. Min mann har fast 100% stilling, jeg får inntekt gjennom Lånekassen, vi bor i en fin leid leilighet og vi har bil. Så tror dette skal gå bra;)

Skal ikke mer til for det skal gå fint :) jeg var litt på samme sted som deg når jeg fikk første, bare at jeg var på andre året. Jeg måtte gå om igjen det året for å ta igjen det eg mistet, men det var virkelig verdt det <3 her fikk mannen permisjonen så jeg kunne studere videre, og fullførte bachelor på 4 år :)
 
Skal ikke mer til for det skal gå fint :) jeg var litt på samme sted som deg når jeg fikk første, bare at jeg var på andre året. Jeg måtte gå om igjen det året for å ta igjen det eg mistet, men det var virkelig verdt det <3 her fikk mannen permisjonen så jeg kunne studere videre, og fullførte bachelor på 4 år :)

Så bra du fikk fullført studiet! Hvordan syns du det gikk å være student med et barn? Jeg må kun ta siste semester om igjen, men hadde kanskje håpet å skulle klare å ta de siste eksamene 1 mnd etter fødsel, eller er det for optimistisk av meg?

Fint å høre erfaringer og anbefalinger fra andre som har vært i lignende situasjoner:happy:
 
Vi gav egentlig opp etter forrige SA for 2 år siden. Men nå satt den visst allikevel, og er hjertelig velkommen :Heartred uavhengig av utfall denne gangen, så får en av oss ordne det slik at dette er siste gang. Klarer ikke en slik Berg og dalbane til..
 
Så bra du fikk fullført studiet! Hvordan syns du det gikk å være student med et barn? Jeg må kun ta siste semester om igjen, men hadde kanskje håpet å skulle klare å ta de siste eksamene 1 mnd etter fødsel, eller er det for optimistisk av meg?

Fint å høre erfaringer og anbefalinger fra andre som har vært i lignende situasjoner:happy:

Jeg har min erfaring, og andre har sin.
Å fullføre følte jeg gikk bra, men å være på skolen, og babyen min hjemme, konsentrasjonen var nok ikke nok på rett sted. Jeg har en bachelor, men karakterene kunne vært bedre. Men jeg vet om mange som klarer det uten problemer og klarer gode karakterer.

Eksamen en mnd etter fødsel, du vil trolig gå glipp av en del pensum, så da bør du kanskje ligge litt i forkant med selvstudie? Evt høre om du kan ta konteeksamen istedenfor hoved?
 
Vi gav egentlig opp etter forrige SA for 2 år siden. Men nå satt den visst allikevel, og er hjertelig velkommen :Heartred uavhengig av utfall denne gangen, så får en av oss ordne det slik at dette er siste gang. Klarer ikke en slik Berg og dalbane til..

Kan skjønne at det blir tøft ja :/ krysser fingrene for dere, at dere får en frisk liten en til våren <3
 
Får litt inntrykk av at graviditeten er planlagt for de fleste her. Er det noen flere enn meg der det egentlig passet litt dårlig?
Er glad for det nå, men kjenner at det er en del faktorer som gjør at det og er en stressende periode..

Vi hadde tenkt å prøve på barn nummer tre om en stund, men ikke akkurat nå. Hadde en liten «glipp» med prevensjon i sommer, men det var leeenge før forventet eggløsning, så jeg skjønte ikke hva som skjedde da jeg plutselig følte meg sliten og kvalm i slutten av sommerferien. Ooops! Passer ikke spesielt bra her heller, men veien blir til mens vi går :)
 
Jeg har min erfaring, og andre har sin.
Å fullføre følte jeg gikk bra, men å være på skolen, og babyen min hjemme, konsentrasjonen var nok ikke nok på rett sted. Jeg har en bachelor, men karakterene kunne vært bedre. Men jeg vet om mange som klarer det uten problemer og klarer gode karakterer.

Eksamen en mnd etter fødsel, du vil trolig gå glipp av en del pensum, så da bør du kanskje ligge litt i forkant med selvstudie? Evt høre om du kan ta konteeksamen istedenfor hoved?

Takk for at du tok deg tid til å svare på mine spørsmål. Forslaget om konteeksamen var ikke en dårlig tanke.
Jeg har heldigvis litt tid på meg, så ser litt underveis hvordan det går:happy:
 
Takk for at du tok deg tid til å svare på mine spørsmål. Forslaget om konteeksamen var ikke en dårlig tanke.
Jeg har heldigvis litt tid på meg, så ser litt underveis hvordan det går:happy:

Med rett motivasjon og innstilling kommer man langt. Krysser fingrene for deg :)
 
Ikkje heilt planlagt her, men er visst hyper-fertil, så her klaffer det i hytt og vær- sjølv om vi har tatt nokon forhandsreglar. ;) dette blir nummer fire, og svært velkomment når sjokket la seg litt. Trur nok det blir med denne siste :) men, stresser litt med litt forskjellig rundt denne kjenner eg.
 
Her hadde jeg aaaakkurat begynt på ppiller, rukket en måned før jeg ble gravid, mista en pille, men tror rett og slett loette ikke er noe piller for meg, hatt 3 blødninger første måneden på pilla så ingenting mer, vipps gravid gitt!

Vi har ei fra før og hadde egentlig tenkt å vente til jeg hadde jobbet hvertfall 1 år før jeg ble gravid igjen (pga kvalmen) men ikke søt kan planlegges :)
 
Så bra du fikk fullført studiet! Hvordan syns du det gikk å være student med et barn? Jeg må kun ta siste semester om igjen, men hadde kanskje håpet å skulle klare å ta de siste eksamene 1 mnd etter fødsel, eller er det for optimistisk av meg?

Fint å høre erfaringer og anbefalinger fra andre som har vært i lignende situasjoner:happy:

Jeg fødte i oktober en gang og tok eksamen i desember., det gikk veldig fint. Fikk ha med baby på skolen
 
Får litt inntrykk av at graviditeten er planlagt for de fleste her. Er det noen flere enn meg der det egentlig passet litt dårlig?
Er glad for det nå, men kjenner at det er en del faktorer som gjør at det og er en stressende periode..
Hva skal man si :wacky:

Her var det planlagt men.. brukte to år på forrige (veldig ustabile sykluser:dead:) Han er nå straks fem måneder så blir ca 13mnd imellom om dette går bra. Er ikke helt gått opp for meg enda :hilarious: så planlagt og velkommen ja, passer fint, jada! men hadde trodd og førebudd meg på at det kanskje ikke ble en til eller at det iallefall skulle ta lengre tid. Har en mann som føreløpig er litt pendler, så har ikke vært så mye action og aktiv prøving direkte, bare ta det som det kommer når vi har følt for det (Er jo ganske sliten de fleste dager :shy:)
 
Det kom veldig overraskande her, vi hadde gitt opp håpet om å få det til. Så bæng skjer det når eg er 45 og han 50 :woot:
Håpar inderleg det går bra, men veit jo at eg har dårlige odds med alderen pluss historikk med mange ma/sa...
 
Vi begynte egentlig i januar, men la det på hylla igjen når samboer skulle starte eget firma. Vi tenkte det ville være greit å da vente 1-2 år til økonomien ble mer stabil. Men nå sitter vi her med nytt firma, uventede regninger og termin i april. I tillegg startet jeg nå opp som kontaktlærer på 1.trinn (dårlig timing).

Heldigvis har vi noen mnd på å forberede oss og de rundt oss. Vi var begge enige i at vi skulle beholde uansett og at det helt sikkert var en grunn til at det skjedde.
2021 blir et travelt men fantastisk år
 
Får litt inntrykk av at graviditeten er planlagt for de fleste her. Er det noen flere enn meg der det egentlig passet litt dårlig?
Er glad for det nå, men kjenner at det er en del faktorer som gjør at det og er en stressende periode..
Her var det virkelig ikke planlagt!! Hadde sex en gang i juli, tydeligvis på «rette» tidspunktet. Helt ærlig passer det utrolig dårlig.. det er sykt mye annet som skjer med de to andre barna, og jeg er 36 år nå...
i tillegg sliter vi med forholdet, så ja, kunne ikke passet dårligere....
samtidig har jeg faktisk vurdert abort, men klarer ikke!! Har allerede blitt gla i sviska i magen❤️
 
Absolutt ikke planlagt, litt uforsiktige. Her har barnefar snudd på hælen, og dratt. Så jeg blir alene med 2. Har heldigvis mange fine mennesker rundt meg, som støtter meg! :)
 
Back
Topp