Planlagt?

Lyckemi

Andre møte med forumet
Ja, var barne planlagt? Og hva sa de kommende besteforeldrene til d da? ;)

Denne graviditeten var like planlagt som første gang:-) har ikke sagt d til de kommende besteforeldrene enda, så må vente på reaksjonen til mandag:-)

Ja, det er planlagt. Mine foreldre har vel egentlig bare ventet på at vi skulle fortelle dem at de skulle bli besteforeldre. Mamma er alleredde godt igang med babyteppe. Min manns foreldre ble også glad. De blir besteforeldre til to stk i løpet av høsten. Min svigermor klarte ikke å holde så lenge på hemmeligheten så alle vennene deres vet at det er to små på vei.

Jepp, vi ønsket oss veldig en lillebror eller lillesøster, og det satt på 3. forsøk :) Alle besteforeldre ble glade, untatt min mor, men hun er en sånn person man ikke kan tilfredsstille uansett hvor hardt man prøver, så jeg forsøker å ikke ta det så tungt :)

Ikke planlagt, var ferdig med babyer jeg
Alle har vært veldig positive.

Veldig planlagt ja.prøvd i ca et år.sist så dreiv vi i 31/2år.så begge var planlagte ja..

besteforeldra på begge sider knakk i gråt denne gangen.kanskje ikke så rart etter det vi har opplevd

Veldig planlagt etter 1 års prøving og to aborter. Bestemødrene gråt av glede og bestefedrene var veldig godt fornøyde.

Nja.. Vi hadde så vidt begynt å lufte tanken om ny baby så ble ganske paff da det skjedde så fort;p

Ikke planlagt, ble gravid med spiralen men babyen er hjertlig velkommen. Alle sa "skal du ha baby nå igjen) Har 2 fra før og min minste er nå 10 mnd.

Ja, lille Blink i magen er like planlagt som storesøster... :)

Storesøster kom veldig raskt, vi hadde aldri forventet at spira skulle sitte før første forsøk, og familien fikk litt hakeslipp siden vi ikke hadde vært sammen lenge... Men vi tok det i vårt tempo... Og har ikke angret en dag!! (sett bort fra under fødselen haha)
Grunnen til at vi var så raske var at mnd før hadde vi hatt et uhell, og visste at det var en sjans for graviditet. 
Så vi snakket veldig mye om det, tenkte på det, og ventet spent... Testen var negativ, tante kom, og det var ingen spire.
Mange ville kanskje blitt lettet, vi hadde nylig blitt sammen, men vi ble faktisk skuffa! Og det var akkurat det som gjorde at vi ville prøve så tidlig... Men allerede dagen etter at vi hadde funnet ut at vi skulle la naturen gå sin gang var testen positiv :D

Alle ble glade for det, og ingen ga uttrykk for at det var for tidlig, men jeg kan godt forstå om de tenkte det. Pappa var så sjokka at han bare satt der og gapa, kona hans sa "Arne, det er nå du skal si gratulerer" hahaha 
Det er først etter vesla ble et år at han har fortalt meg at han hadde vært bekymret for hvordan det skulle gå... 

Men nå kommer barn nummer to. I oktober, da datteren vår ble et år, kuttet vi prevansjon og begynte å håpe på en liten søster eller bror, første spiren satt i midten av desember men falt fra i starten av januar, andre spiren satt i  midten av januar og er godt på plass i magen <3 Der den skal bli til oktober... 

Vi fortalte det til svigers ved at vesla ga dem et par babysokker, de latet litt som om de ikke forsto det, men de ble glade. Da vi fortalte det til mine foreldre kom smilene med det samme og de konstanterte at det var godt de har kjøpt seg nytt større hus med større stue, nå som familien øker jevnt og trutt ^^ (skal nevnes at søsteren min og hennes kjære har planer om prøving på baby fra neste høst, og hvis alt går etter planen vil de ha to barn) 

Det er bare glede her :) 
Fra alle kanter, vi har et godt og solid forhold, masse kjærlighet og stabilitet :D Hva mer kan man ønske seg i livet <3 

Denne var like lite planlagt som de forrige! Men likevel ønsket:)
Besteforeldre har vel ikke tatt det så bra egentlig..Ment at det blir alt for tett, at vi kommer til å slite oss ut og at helsa mi ikke har godt av et nytt svangerskap akkurat nå. Skuffende å oppleve så mangel på glede blant de i familien, men så er det jo ikke deres valg!!

Ikke planlagt.. Vi skulle vel igrunnen ikke ha flere, men sånn ble det da ikke. Besteforeldre vet det ikke ennå, og det blir nok en stund til de får vite det og.

veldig planlagt :)))  Og etter en MA før jul i fjor, så var det overraskende at det gikk så fort igjen :)))  Men er super happy nå.. det er vi begge to.
SAmme med besteforeldrene

Veldig uplanlagt.... Men selvfølgelig velkomment:)

Mine foreldre ble både og glade og litt bekymret, siden vi jo får høstbarn og dermed ingen barnehageplasse noe som blir utrolig vannskelig økonomisk...

Svigerfar bare grynta og sa "det var vel ikke planlagt"??

her var det celdig planlagt :-) sjokkert over at det gikk så fort etter at vi bestemte oss for å prøve :-P Her er det kun mine foreldre som vet noe å de er kjempeglafe :-D å er veldig spente på hvordan den kommende storesøsteren vil ta det ;-)

Planlagt ja, men det skulle bare ikke gå så fort! Da vi begynte å prøve var liksom min tanke at det skulle ta noen mnd før det satt, det skulle ikke skje på 1. forsøk. Så man bør sikkert se seg velsignet som er såpass fertil, men allikevel.... 

Tja, kommer ann på hva man legger i planlagt...
Vi har ønsket oss flere barn hele tiden og ikke brukt prev, men har heller ikke gått inn for å lage søsken for vi har hatt noen veldig tøffe år,økonomisk, siden jeg ikke har fått noe jobb (har vært et utrolig dårlig jobbmarked her vi bor). Så vi har bare sagt at det som kommer er velkommen og kommer det ikke noen enda er det bare sånn det er. Det har ikke vært lett, for vi har hatt veldig lyst på fler barn!
Så satt spira der, akkurat når det så ut som om ting skulle ordne seg med jobb, noe det ikke gjorde siden jeg ble sykemeldt... 

Alle rundt oss har blitt veldig glade, var jo på tide at gullungen skulle bli storebror!

Det var i høyeste grad planlagt, vi hadde prøvd i ca 1 år, vært sammen i 7 år og har ingen barn fra før.
Naturligvis ble vi kjempe lykkelige over det, og ettersom vi er over 30 år kan vi trygt si at besteforeldrene har ventet leeeenge på dette. Så det er stor stas på alle kanter :0)

Ikke planlagt, men selvfølgelig hjertelig velkomment! Snakka om at vi skulle ha en til og at det iallefall måtte bli før vi blir 30. Men hadde ikke regnet med at det ble så fort etter andre mann. Sånn ble det og vi gleder oss masse!! Men etter det må det nok bli stopp ;-)

Vi hadde egentlig tenkt å begynne prøvinga i sommer. Men skjedde visst litt før tiden. Vi har ikke gått på noe, så vi tenkte egentlig at det var ikke farlig om jeg ble gravid før:-)

Back
Topp