Planlagt tur i sommer

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Hei,

Jeg er rett og slett litt i villredet her nå, da jeg aldri har vært gravid før, og ikke helt vet hva jeg kan forvente heller.
Nå er det slik at jeg for lenge siden har meldt meg på en tur med et kor i sommer. Det går over to uker, og skal være Europa. Det innebærer både flyturer og busstur, konserter og lignende med ganske tettpakket program. Akkurat nå er jeg så uendelig sliten og jeg ville ikke ha orket det nå. Hvordan vil dette være om alt skulle gå bra og jeg fortsatt er gravid når turen skal være? Er vel da 15-18 uker tror jeg. Kan jo såklart ikke forutsi formen helt, men hva ville dere ha gjort? Nå som jeg er gravid, ville jeg vel egentlig heller ha brukt tiden i sommer sammen med samboeren og familie.
Er riktignok bare 4+1 i dag og mye kan skje innen sommeren, men med tanke på koret, er det best å si ifra snart så det eventuelt kan skaffes en reserve.
:)

Last edited by a moderator:
Jeg var i kjempegod form på den tiden sist, så jeg hadde lett dratt. Eneste er vel at på buss ville jeg passet på å få sitte fremst så jeg ikke ble bilsjuk.

Jeg var, i likhet med Toneany, i veldig god form på det tidspunktet da jeg gikk gravid med sønnen min (etter å ha vært dårlig i 1.trimester). Det er klart at det er vanskelig å forutsi formen din. Fra uke 20 slet jeg feks kraftig med bekkenet.

Ville nok reist, men forstår ønskene om å tilbringe ferien med familien. Synes du skal gå for det du har mest lyst til. Enig i at det nok er greit å gi beskjed i god tid dersom du velger å stå over:)

Last edited:
Som regel stiger formen noe igjen når man går over i 2.trimester.
Jeg har aldri vært så sprek som når jeg gjekk med barna :geip:
Jeg ville ha reist!
Samboeren her pratet i dag om vi skulle avlyse sydenturen vår i august, når jeg låg som et slaget i heten her. Men det blir ikke aktuelt!
Vi får heller tilpasse oss min dagsform og passe på å kjøle Oss ofre ned!
Men blir det mye biling/bussing, så følg rådet med å sitte så du ser. Jeg ble ekstremt bilsjuk!!!

Ville absolutt reist og bare tatt hensyn til at eg er gravid. Får jo slappet av en del når en sitter i ro på buss. Bare husk mye vann

Takk for svar. Da blir det så jeg drar :) og godt å vite at formen blir bedre etter hvert også (y)

Back
Topp