Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som har hatt det? Hvor lenge måtte dere bli på sykehuset?
Har litt samme tanker som deg, men redd det blir litt lenge borte. Heldigvis er to åringen min pappadalt om dagen, så håper hu fortsetter litt med det. Missfårstå meg rett. Uansett er det vanskelig å forutse hvordan det blir. Både med meg og baby etter KS og hvordan storesøster tar det.Jeg skal ha det snart. Jeg håper jeg får 4-5 dager på sykehuset fordi da får jeg tid til å komme meg litt før jeg skal hjem med bebis og til han som snart er to år.
For meg er det viktigste å få etablert ammingen før jeg kommer hjem. Sønnen min er en mammadalt, så kommer ikke utenom å måtte gi han også en del oppmerksomhet og jeg er allerede ganske sliten etter et tungt svangerskap. Derfor ønsker jeg heller å være på sykehuset så lenge jeg kan.
Det vanligste er vel 3 døgn på sykehuset etter ks tror jeg, men man får vel dra hjem ganske raskt hvis man ønsker det og ikke har noen komplikasjoner.
Har litt samme tanker som deg, men redd det blir litt lenge borte. Heldigvis er to åringen min pappadalt om dagen, så håper hu fortsetter litt med det. Missfårstå meg rett. Uansett er det vanskelig å forutse hvordan det blir. Både med meg og baby etter KS og hvordan storesøster tar det.
Når skal du ha KS?
Skal ha den 25.jan, så bare noen dager etter deg da[emoji4] jeg er da 38+0.Jeg skal ha ks den 22. Jan hvis hun ikke kommer før da.
Jeg er da 39+3.
Planen er( foreløpig) at pappaen skal være i lag med meg de to første døgnene og så ta med småen på besøk for å treffe mamma og lillesøster.
Han har meget nær og god relasjon til besteforeldrene, så det kommer til å gå helt fint for han om jeg er borte mer enn 3 døgn selv om han kommer til å savne mammaen.
Vi får ta det som det kommer. Kanskje er jeg i super form og det spruter melk og alt går bra?!
Når skal du ha ks?
Jeg skal ha ks den 22. Jan hvis hun ikke kommer før da.
Jeg er da 39+3.
Planen er( foreløpig) at pappaen skal være i lag med meg de to første døgnene og så ta med småen på besøk for å treffe mamma og lillesøster.
Han har meget nær og god relasjon til besteforeldrene, så det kommer til å gå helt fint for han om jeg er borte mer enn 3 døgn selv om han kommer til å savne mammaen.
Vi får ta det som det kommer. Kanskje er jeg i super form og det spruter melk og alt går bra?!
Når skal du ha ks?
Kommer jo litt an på sykehuset også, men første døgnet regnes jo ikke med uansett, og så tre eller fire dager fra dagen etter er slik jeg har forstått detPersonlig vil jeg hjem så fort smertene er på ett nivå jeg kan takle, gruer meg enormt mye til operasjonen :/
Ble hasteKS sist og mener det var 4 dager jeg måtte være der. Glemmer jo så fort[emoji85] Gruer meg litt til operasjonen, men aller mest til tiden etterpå og smertene da. Var helt pyton sist.Kommer jo litt an på sykehuset også, men første døgnet regnes jo ikke med uansett, og så tre eller fire dager fra dagen etter er slik jeg har forstått detPersonlig vil jeg hjem så fort smertene er på ett nivå jeg kan takle, gruer meg enormt mye til operasjonen :/
Ble hasteKS sist og mener det var 4 dager jeg måtte være der. Glemmer jo så fort[emoji85] Gruer meg litt til operasjonen, men aller mest til tiden etterpå og smertene da. Var helt pyton sist.
Ja, krysser fingrene for oss begge to[emoji4]Samme her, også hatt ett hasteks som førte til mye smerter i etterkant - håper vi får en bedre opplevelse begge to denne gangen![]()
Ja, krysser fingrene for oss begge to[emoji4]
.Takk[emoji1] Håpe det hjelper[emoji171]Jeg krysser fingrene for dere begge jeg også.
Så på bilder i sta og så jeg dro hjem 4 dager etter sist. Så hvis det ikke skjer noe spesielt så får jeg silkert det nå også.Hadde et planlagt «akutt» keisersnitt tirsdag 9. Januar. Reiste hjem lørdag.
Tusen takk[emoji4]Her kan du lese litt om planlagt keisersnitt
https://www.babyverden.no/fodsel/planlagt-keisersnitt-hva-skjer-egentlig/
https://www.babyverden.no/fodsel/keisersnitt-fodsel/alt-du-trenger-a-vite-om-keisersnitt/
Jeg lå i 2 døgn etter mine keisersnitt. Hadde jeg vist hvor tøft det var i ettertid og ikke hatt helt avsmak mot sykehus så kunne jeg godt tenkt meg å blitt lenger![]()
Lykke til![]()
Tror nok rett og slett jeg må kjenne på kroppen når jeg er klar. Fikk du beskjed om at du måtte være der noe? Sikkert forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, men greit å vite slik ca.Hadde ks tirsdag, et planlagt «akutt» keisersnitt. Reiste hjem lørdag. God nok form til det!
Forrige ks var akutt, på en onsdag. Og reiste hjem søndag - men det var for tidlig for min del den gangen. Kunne vært lengre, men ville hjem - angret allerede samme ettermiddagen og kjente jeg hadde dratt hjem litt for tidlig.