Planlagt ks

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på om noen her kan fortelle meg hvordan et planlagt ks foregår.

Ble hastesnitt på meg for nesten 6 år siden ,etter mye om og men. Jeg ble sprunget ut av rommet og de pøsa på med epidural også fikk jeg se henne i 2 minutter ,før det tok 2 timer før jeg fikk se jenta igjen også enda en time før jeg fikk holde henne. :-/

JM mener jeg helt sikkert kan velge ks denne gangen men vet jo ikke hvordan et planlagt et foregår , så håper noen vil dele erfaringer :-)

Ingen erfaring men dytter den litt för deg. Evt så syns eg du ska lägga in en tråd på svangerskap /födsel det har du sikkert mer svar på ditt spörsmål :-)

Mitt keisersnitt var også hast og fødte normalt med nr 2, men min beste venninne og min svigerinne hadde begge planlagt KS. Da er ting mye roligere og mer "kos". Men du er likevel alene en stund for å bli sydd osv - er jo en ganske stor operasjon..
Lykke til:)

Fikk et par. :-P Men hu ene hadde hatt en veldig fin opplevelse :-) men vil jo gjerne prøve å føde denne gangen :-)

Fikk et par. :-P Men hu ene hadde hatt en veldig fin opplevelse :-) men vil jo gjerne prøve å føde denne gangen :-)
Da får du sikkert født normalt! Jeg ønsket også det med nr 2 og er veldig glad jeg fikk gjort det:)
Nå er det samme - vært gjennom både keisersnitt og normal fødsel, og er glad bare sistemann er frisk:)

Jeg hadde en fin opplevelse med planlagt KS. Veldig kontrollert og følte meg godt ivaretatt! Møtte opp kl 07 på sykehuset, fikk prate litt med en lege og jordmor og ble gjort klart. Tror jeg ble trillet inn rett før ni - og 09:01 var lillemann ute! De sier ikke fra at de starter, så jeg trodde de bare drev og forberedte - og vips var han ute! Fikk han rett på brystet, før de tok han for å vaske han og sånt. Han var litt kald så ble lagt i kuvøse mens jeg ble trillet til oppvåkning - der tror jeg at jeg slumret litt og når jeg våknet satt pappaen og lillemanm ved siden av. Fin oppleveldr og følte meg egentlig ikke snytt for noenting :)

Back
Topp