Planlagt KS

Gdawg

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Noen som har erfaringer om planlagt KS på SUS(Stavanger Universitet Sykehus) som de har lyst å dele? Eventuelt andre sykehus.
F.eks får man bo på barselhotellet etterhvert? Eventuelt enerom/familierom? Får barnefar være mye sammen med mor/baby? Hvor lenge var du innlagt? Hvordan er oppfølgning før/etter inngrepet?
Her blir det mest sannsynlig planlagt KS pga seteleie og med min lille kropp er det ikke mulig å ha en setefødsel....Kjenner jeg allerede begynner å bekymre meg, selv om hun forsatt kan snu seg - vil være mest mulig forberedt :)

Det er vanlig med enerom hvertfall første døgnet etter keisersnitt, enten alene eller på rom sammen med pappaen. Og at man er på barsel og ikke på hotell, men dersom formen er bra kan det hende du kan velge hotell framfor barselavd de neste nettene. De fleste er i grei form etter planlagt ks - mindre fare for infeksjoner osv

Det er vanlig med enerom hvertfall første døgnet etter keisersnitt, enten alene eller på rom sammen med pappaen. Og at man er på barsel og ikke på hotell, men dersom formen er bra kan det hende du kan velge hotell framfor barselavd de neste nettene. De fleste er i grei form etter planlagt ks - mindre fare for infeksjoner osv

Okei, takk for det :) Hørt mange skrekk historier om smertene etter KS, men det er kanskje mest for dem som tar haste KS.

Okei, takk for det :) Hørt mange skrekk historier om smertene etter KS, men det er kanskje mest for dem som tar haste KS.
Jeg hadde katastrofesnitt og det var helvete i flere døgn selv med morfin. Men har hørt det er andereldes ved planlagt ks ja. De er oppe å dusjer innen et døgn og sånn...

Jeg hadde katastrofesnitt og det var helvete i flere døgn selv med morfin. Men har hørt det er andereldes ved planlagt ks ja. De er oppe å dusjer innen et døgn og sånn...

Hadde du det på SUS? Off, det hørtes ikke godt ut...Hva tid var du oppe å gikk, kunne bære babyen, gå tur osv? :)

Jeg kunne gå til toalettet dagen etter haste ks. Var sykt vondt og trengte smertestiller i to uker. Bruk gjerne noen gode truser og bukser med høyt liv. Ikke anstreng deg for mye de første dagene og få nok hvile. Kunne bære babyen rett etter operasjonen, men slet med å finne god ammestilling. Så ammet som hun var en amerikansk fotball, hehe. Det er vel like vondt etter planlagt ks og haste ks, men du har tid til å planlegge i forveien. Gikk tur etter ca 10 dager. Det gikk fint, men kunne ikke løfte noe tyngre enn babyen. Vondt å snu seg i sengen. Kjente det rev litt i arret, men så lenge partneren din hjelper så skal det gå strålende :)

Hadde du det på SUS? Off, det hørtes ikke godt ut...Hva tid var du oppe å gikk, kunne bære babyen, gå tur osv? :)
Nei Ringerike.
Jeg lå på intensiven en uke, men det var pga eklampsi og koma. Klarte å sette meg opp i sengen og stå på gulvet på fjerde dagen. Begynte å gå til do sjette dagen. Men det var ikke bare pga ks, men var veldig dårlig og omtåket. Men rent smertemessig tror jeg aldri jeg hadde kommet meg ut av senga før tredje dag.

Gikk en liten sakte tur fra 14 dager etter. Ammet i tvillingstilling på sykehuset. Å bære baby var aldri noe problem (prøvde ikke før jeg var ute av sengen etter ei uke da), men bilstol, handlepose med en melk og sånn tok mange uker.

Sniker fra oktober.
Jeg hadde haste ks på SUS. Det var en kjempe fin opplevelse. Veldig hyggelige og dyktige folk. Det var veldig smertefritt for meg. Var på beina samme kveld og tok kun paracet etter to dager. Måtte bo på barsel siden du etter ks trenger ekstra tilsyn. Jeg delte rom siden det var stappfullt. Men du er bare der 3-4 dager, så det er ikke så ille. Håper du får en like fin opplevelse som meg. De er flinke på SUS :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

*sniker*

Ei jeg kjenner måtte ta haste-ks på SUS etter å ha prøvd normalt lenge, og hun fikk bo på hotellet. Kommer vel helt an på formen og tilstanden til den fødende :)

Takk for gode erfaringer, ser ut som det ikke trenger å være så ille, men greit å kunne forberede seg litt:)

*sniker*

Man får dessverre ikke bo på hotellet etter ks med mindre det er plassproblemer på barsel:/

Hilsen ei som jobber på barselhotellet på SUS:)

*sniker*

Man får dessverre ikke bo på hotellet etter ks med mindre det er plassproblemer på barsel:/

Hilsen ei som jobber på barselhotellet på SUS:)

Ja, regnet egentlig med det :P

Back
Topp