Planlagt ks vs. fødsel

Lykke.

Forelsket i forumet
Om dere kunne velge mellom planlagt keisersnitt eller en naturlig fødsel, hva ville dere valgt og hvorfor?

Jeg hadde en dårlig opplevelse sist fødsel noe som nå fører til en del angst rundt fødselen og jeg aner ikke hva jeg vil. Egentlig vil jeg hverken det ene eller det andre, men lillegutt må jo ut til slutt ;-) Har bedt om samtale på fødestedet og må i forkant av denne face alle tanker og følelser og gjøre meg opp en tanke om hva jeg vil.

(postet denne feil første gang så den havnet på oktober forumet, så om dere ser den begge steder så vet dere hvorfor ;-) )

Helst normal fødsel man kommer seg fortere etterpå ,

Jeg er i samme situasjon som deg - vil egentlig ikke noen av delene (skulle ønske ungen kunne trylles ut). Hehe :-) Skal på samtale på tirsdag, men heller nok mot at jeg ønsker meg ks med et lite forbehold om at jeg kan ombestemme meg (noe jeg neppe tror at jeg kommer til å gjøre).

Jeg vil helst ingen av delene:p men denne ungen må ut på ett tidspunkt:p jeg vil gjøre det på den naturlige måten fordi alle heg har pratet med som har prøvd begge deler sier at det er mye bedre fordi du kommer deg så mye fortere etterpå.

Også i samme situasjon som deg og hadde en traumatisk første fødsel. Var heller ikke ordentlig på bena før 3uke etter fødsel pga masse blodtap. Så får meg heller det mest mot planlagt ks. Har skikkelig angst for å føde igjen dessverre :-/

Jeg hadde også en ekkel opplevelse under forrige fødsel. Etter 1,5 time med pressrier ble han tatt med tang, og etter fødselen ble morkaken sittende fast så jeg måtte på utskrapning bare en time etter at han var ute. Stor blødning ble det, men jeg er ikke i tvil.. Ingen fødsler er like, så jeg prøver vanlig fødsel en gang til jeg.
Jeg skjønner godt venninna mi som ønsker ks da hun lå med rier i 3 døgn......

Jeg og er i samme situasjon som deg. Skal på samtale i morgen på det nye fødestedet. Har hatt et planlagt ks og en vaginal fødsel med enormt blodtap pga morkaken hadde grodd fast. Jeg kom meg fortere etter vanlig fødsel, men tør jeg prøve det igjen?? Så sikkert ikke til mye hjelp, kan sikkert svare igjen i morgen,etter samtale på Drammen sykehus :)

Back
Topp