Planlagt KS i narkose

HeleneLK

Første møte med forumet
heisann, jeg venter mitt første barn og fikk i dag vite at jeg må under full narkose når jeg har KS som bare er to uker unna.
er det noen som har erfaringer eller tips? hvordan opplevde dere oppvåkningen?

setter pris på all form for tilbakemeldinger!

Det skal gå veldig fint, det viktigste er å prøve å være avslappet så mye man kann og glede seg til babyen ! Jeg selv har ikke erfaring med det men veninna min - det gikk veldig fint!

Hei hei! :) Jeg hadde ikke planlagt keisersnitt, men jeg hadde hastekeisersnitt. Jeg skulle egentlig vær i våken tilstand, men spinalbedøvelsen funket ikke hos meg så da ble det narkose. Jeg syns det var skummelt men jeg sovnet fort etter de sa " nå får du sovemedisin" Våknet opp med liten mage og ei sykepleier som passet på meg, men jeg lå og hylgråt etter narkosen. Fikk tilogmed beskjed om at jeg skulle slutte å vær så grinete. Klarte å gå og stå etter noen timer selv om jeg mistet mye blod under operasjonen og var fremdeles trøtt etter narkosen, men det er det få som klarer så ikke stress med det. :) Jeg fikk ikke lov å bære mer enn sønnen min når jeg hadde tatt operasjon før det hadde gått 7 uker. Arret er kjempe fint den dag i dag og jeg blir ikke plaget med det heller (er 11 mnd siden keisersnittet). Håper det hjalp litt selv om jeg ikke fikk med meg så mye hva så skjedde før/under/ etter keisersnittet :) Lykke til med fødsel! :) :) Fikk forresten dra hjem etter dag 3 på sykehuset :)

Tusen takk jeg takler generelt sett narkose veldig greit og "fungerer" så og si med en gang etter på
Men hvordan opplevde du at du ikke var våken når den lille kom til verden?
Jeg er veldig redd for å føle jeg går glipp av noe..
Og når fikk du se barnet for første gang?

Hadde planlagt ks i 2011 og planlagt ks i desember 2015. Måtte og må ha narkose, pga ein ryggskade eg har. Får ikkje epudural/spinal, for den settes i nærheten av l4/l5 virvel, der eg er avstiva :-(

Eg føle eg går glipp av ein del. Blei trilla opp til baby og mannen, der babyen var ferdig påkledd, nyvaska og 4 t gammal. Pga sterke smerte etter operasjonen, og belastningen på ryggen min, så måtte eg vera litt ekstra på oppvåkningen før eg fekk opp.. Det gjekk veldig fint med mannen og babyen. Han fekk babyen rett med ein gang dei kom ut av operasjonsstua.

Eg har jo ikkje noko valg, so må berre prøve og akseptere at slek blir det. Me er jo veldig heldig, som får mulighet til å få ein trygg fødsel for både oss og babyen <3 og lykken er stor når du blir trilla inn til babyen. Tårene trilla og trilla <3

Masse lykke til <3

Forstår du føler du mister noe, bearbeide det litt på forhånd hvis du klarer og husk det viktigste er at du og barn kommer hjem friske i sammen.... Du får ikke narkose uten det er en grunn så fokuser på gleden av å bli mor i stedenfor sorgen av å ikke få være med på alt... Mor for ikke med seg alt ved vanlig fødsel heller... Og kanskje mannen kan filme / ta bilde av det du ikke får med deg?

Jeg hadde planlagt KS og var våken. Jeg var rolig under operasjonen og gledet meg til å få babyen ut.
Jeg fikk selvfølgelig ikke se noe. Hørte bare lyden av vannet som traff gulvet og babyen som kom ut. Men de tok han med seg og det gikk gode 10-15 min Førde tok han med inn igjen så jeg kunne se. Han ble lagt inntil ansiktet mitt, men så tett inntil at jeg ikke så noe. Så ble han tatt vekk igjen og jeg ble trillet ut. Fikk sterke smertestillende og var i grunn rusa i et par timer etterpå. Når jeg kom til meg selv igjen fikk jeg babyen inntil meg og nektet å slippe han igjen på over et døgn.
Ja, man går kanskje glipp av noe, men for min del tror jeg ikke jeg ville merket så stor forskjell på det å være våken og å få narkose. Mens man ligger der og bare vil få se babyen sin går tiden veeeldig sakte.
Det er forsåvidt en fin opplevelse på en måte, men hadde jeg kunnet velge nå, ville jeg nok valgt narkose ja.

Jeg sliter fremdeles med at jeg mista de første timene. Våknet 2-3 timer etterpå (tror jeg) også fikk jeg ikke se han før det nærmet seg 4-5 timer etter han ble født. Men min kjære samboer fikk ha han hos seg fra første stund! noe jeg er kjempe glad for! :)

Må bare få sagt at det hele ble en utrolig fin og grei opplevelse til tross for at han fikk en litt kronglete start.
Når jeg ble vekket bare 10min etter operasjonen var ferdig så satt min mann med han i armene rett ved siden av meg og jeg fikk han opp i sengen en liten stund før de måtte av gårde på barneklinikken.
Det ble de to værende i 5-6 timer, i mellomtiden så hadde jeg fått to bilder som ene sykepleieren hadde skrevet ut til meg. Hun ringte også bort hver halv time for å høre hvordan det gikk! Hun var rett og slett fantastisk!
Nå ble det ikke det planlagte KS, men ble tatt haste KS klokken 3 på natten så alt ble litt snudd på hodet. Men når det viste seg at min lille prins ikke klarte å puste selv første halv timen så tror jeg det var like greit at jeg var i narkose

Må bare få sagt at det hele ble en utrolig fin og grei opplevelse til tross for at han fikk en litt kronglete start.
Når jeg ble vekket bare 10min etter operasjonen var ferdig så satt min mann med han i armene rett ved siden av meg og jeg fikk han opp i sengen en liten stund før de måtte av gårde på barneklinikken.
Det ble de to værende i 5-6 timer, i mellomtiden så hadde jeg fått to bilder som ene sykepleieren hadde skrevet ut til meg. Hun ringte også bort hver halv time for å høre hvordan det gikk! Hun var rett og slett fantastisk!
Nå ble det ikke det planlagte KS, men ble tatt haste KS klokken 3 på natten så alt ble litt snudd på hodet. Men når det viste seg at min lille prins ikke klarte å puste selv første halv timen så tror jeg det var like greit at jeg var i narkose
Så bra du sitter igjen med den følelsen:) Det er så viktig å føle man blir ivaretatt i en så sårbar situasjon. For en dramatisk start - håper alt er bra med mor og barn nå?<3 Gratulerer så mye med den lille prinsen:)

Back
Topp