Planlagt KS; hva om fødselen starter før?

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Jeg har vært på KS-samtale og fått innvilget. har ikke satt noen dato ennå. Men uansett, hva om jeg plutselig får rier før KS-dato, hva gjør man da?

Fikk beskjed om at de ikke kom til å puttet babyen inn igjen om den var på tur ut, hehe :) men det blir vel hastekeisersnitt så lenge det går :)

Haha! Ja jeg antar det ville bli vanskelig:) har du fått KS dato på samme dag som ul-termin?

Haha! Ja jeg antar det ville bli vanskelig:) har du fått KS dato på samme dag som ul-termin?

På St. Olavs tar de vist KS 7-10 dager før ul termin :) Helt greit siden ul termin er 5 dager senere enn menstermin :)

Det skjedde med meg. Med første fikk jeg satt opp KS 8 dager før termin, men vannet gikk 13 dager før... Dro ned og de tok KS da. Ikke noe stress. :) Eneste var at jeg ikke hadde noe klart da, jeg var jo så innstilt på datoen jeg hadde fått.

Får vi ikke dato når vi er til samtale? Burde jo det så man kan sende inn papirene til nav osv. Går jo utbi perm 3 uker før man har KS... merkelig:/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg venter på brev med dato. Hadde samtale med jordmor, men det er gynekolog som tar den endelige avgjørelsen, tror ikke det er vanlig å få dato på første samtale. Jeg fikk antydet dato da, men fikk ikke vite noe sikkert, siden det ikke er jordmor som bestemmer. :)

Her må man evt føde hvis fødselen er like rundt hjørnet. Men hvis vannet har gått og kanskje smårier, så tar de ett hasteks..
Håper jeg ikke rekker å komme i skikkelig fødsel før planlagt ks!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg var også hos jordmor men skal til samtale med gynekolog den 9 regner med jeg får dato da:/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp