Planlagt Keisersnitt?

Mekanikerfrue

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Fått det for meg siste dagene…
Fødselen i 2008 var problemfri.
Fødselen i 2011 mistet jeg mye blod da livmoren ikke ville trekke seg sammen da morkaken var ute, ca 1000ml, bare etter fødsel. Lå på obs i 1 døgn etterpå.
I 2020 mistet jeg enda mer blod da morkaken løsnet, over 1500ml før haste ks. Var innlangt i 4 døgn pga dette.
Redd for att det skal skje igjen, både att livmor ikke vil trekke seg sammen, att morkaken igjen skal løsne under fødsel, att keisersnittarret skal revne.. Livredd for å gå over tiden da jeg får store barn… men samtidig lyst til å føde vaginalt. Kommer seg jo på bena så mye før. Har jo to vaginale fødsler bak meg(2008/2011) men da ett hastekeisersnitt i 2020….
Jordmor på siste UL sa att det skulle settes igang tiltak og att de skulle være klare mtp blødinger og morkaken. Men vet ikke om jeg tørr ta sjangsen… Vært rolig frem til nå, faktisk ikke tenkt på det i det heletatt..

Går i samtaler hos en annen jordmor fast, skulle til henne nå på onsdag og snakke om dette bl.a da men hun måtte avlyse og flytte timen..

Har egntlig ingen spm, bare tanker som må luftes… noen med lignende erfaringer/tabker å dele?

Back
Topp