Planlagt keisersnitt

Blueheart

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei alle sammen! Jeg har hatt 2 hastesnitt og skal igjennom planlagt keisersnitt denne gangen! Er det noen som ønsker å dele hvordan fødselsopplevelsen deres var med planlagt keisersnitt? :D hilsen ei som gruer seg fælt til planlagt keisersnitt!:Heartred

Har ikke erfaring, men skal ha pks selv, så følger med her. Håper du får en god opplevelse denne gangen❤️

Jeg hadde det med siste :) en veldig fin og samtidig rar opplevelse :) fikk spinalbedøvelse. Merket at de romsterte nedi der, men ingen form for smerter. Lille skrek med en gang og jeg fikk se ham og ha ham hos meg ei stund før mannen (nå eksen) ble med for å måle og veie. Jeg fikk ikke holde før jeg ble lagt over på obs posten. Var oppe og gikk samt dusja samme dag :)

Jeg hadde det med siste :) en veldig fin og samtidig rar opplevelse :) fikk spinalbedøvelse. Merket at de romsterte nedi der, men ingen form for smerter. Lille skrek med en gang og jeg fikk se ham og ha ham hos meg ei stund før mannen (nå eksen) ble med for å måle og veie. Jeg fikk ikke holde før jeg ble lagt over på obs posten. Var oppe og gikk samt dusja samme dag :)
Åååh så fantastisk!:Heartred Her fikk jeg ha frøkna hos meg ca hele veien mens de sydde. Håper på det samme denne gangen også! :D mannen var med for å veie og måle henne når jeg var på oppvåkningen.. da fikk de sjokk over hvor stor hun var! :laughing021

Åååh så fantastisk!:Heartred Her fikk jeg ha frøkna hos meg ca hele veien mens de sydde. Håper på det samme denne gangen også! :D mannen var med for å veie og måle henne når jeg var på oppvåkningen.. da fikk de sjokk over hvor stor hun var! :laughing021
Jeg påsto hele tida at min var så liten. Jordmor mente at han var helt normal. Og ja, 3440 er jo normalt. Men i forhold til broren som er 17 mnd eldre på 4910 var han liten :hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg påsto hele tida at min var så liten. Jordmor mente at han var helt normal. Og ja, 3440 er jo normalt. Men i forhold til broren som er 17 mnd eldre på 4910 var han liten :hilarious::hilarious::hilarious:
Her var min første 3480 gram (gutt), nr 2 var 4160 gram (jente).. blir spennende å se hva neste gutt blir :D

Hadde planlagt med nr 2 :) det var så mye bedre enn hastesnittet! Alt går rolig for seg, de setter seg ned å snakker med deg, informerer underveis osv. Jeg syns det var en veldig fin opplevelse, og deilig å ha en dato å forholde seg til :p blir planlagt ks denne gangen også :)

Hadde det med nr 1 i 2019, og skal ha det til sommeren ☺️ Jeg har bare gode opplevelser, fint å ha dato å forholde seg til, hadde lite smerter i ettertid, og på beina fort etterpå! Lykke til ❤️

Har to PKS bak meg. Snakket med jordmor på forhånd at det var viktig for meg at babyen ble hos meg/pappan i samme rom hele tiden. Hadde småpanikk for å skulle ligge alene uten dem:hilarious: Det var ikke noe problem og alt gikk rolig og fint for seg. Flotte opplevelser synes jeg!
Hadde en vaginal fødsel imellom der og den var helt forferdelig. Fra første rie til barnet var ute tok 9,5 time så varte ikke så lenge men harde rier fra første sekund. Hadde ikke kontroll på noen ting og alt føltes skremmende og uttrykt. Babyen knakk kragebenet på tur ut siden de måtte rive han ut omtrent pga lav hjerterytme og harde rier. Helt forferdelig vondt nedi der i flere uker:dead:
Selvfølgelig er det vondt etter ks også, men mye bedre erfaring med de fødslene! Begge mine KS var pga seteleie og for trangt bekken.

Back
Topp