Planlagt keisersnitt

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Pga tidligere operasjoner i livmor har sykehuset før graviditeten anbefalt at jeg skal ha keisersnitt. Jeg har nevnt dette ved noen kontroller og det virker som fødeavdelingen er enige i dette også. Jeg forstår det som at anbefalingen kommer fra medisinsk grunnlag og de vil unngå pressrier så ikke livmoren sprekker (!) Er det noen som enten har vært borti samme situasjon eller skal gjennom det samme? Når ble keisersnitt evt booket inn? Skal til OUL på torsdag.
 
Jeg hadde planlagt ks med forrige på grunn av angst.
De sette opp time 7-10 dager (vanligvis) før termin dato.
Men om vannet går før det, som det gjorde med meg, så fikser de fortsatt ks uten problem :)

Be om henvisning fra legen din til samtale på sykehuset.
Det er et eget møte. Så får du pratet med noen der og de setter opp timen, som du får i posten senere.
 
Pga tidligere komplikasjoner vil jeg trolig få innvilget planlagt keisersnitt (sykehuset der jeg ble operert 1 år etter fødsel har anbefalt keisesnitt).

Jeg har fått time for samtale om dette i november.
 
Jeg hadde planlagt ks med forrige på grunn av angst.
De sette opp time 7-10 dager (vanligvis) før termin dato.
Men om vannet går før det, som det gjorde med meg, så fikser de fortsatt ks uten problem :)

Be om henvisning fra legen din til samtale på sykehuset.
Det er et eget møte. Så får du pratet med noen der og de setter opp timen, som du får i posten senere.
Pga tidligere komplikasjoner vil jeg trolig få innvilget planlagt keisersnitt (sykehuset der jeg ble operert 1 år etter fødsel har anbefalt keisesnitt).

Jeg har fått time for samtale om dette i november.
Takk for svar begge to - jeg sjekker med sykehuset på OUL i morgen, eller tar det via lege. Jeg vil jo gjerne være forberedt på dette også, selv om det ikke blir normal fødsel :)
 
Back
Topp