Planlagt keisersnitt

tyren88

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Noen andre som skal ha planlagt keisersnitt? Jeg har hatt to keisersnitt før og får derfor ikke lov å føde vaginalt. Vet dere ca når før termin det er vanlig å ta keisersnittet?
 
Jeg har tatt to planlagte ks, hun første ble tatt 16 dager før termindato og ks nr2 ble tatt 8 dager før! Spent på hva det blir nå! ❤️
 
De fleste jeg kjenner har vel fått planlagt ca 14 dager før termin, give or take.
 
Jeg skal ha planlagt. Gynekolog sa at d vil bli planlagt så nærme termin som mulig, i uke 39 muligens. Men hun skulle anbefale sjekk/ul i uke 34, så blir d muligens bestemt da? Eller flere undersøkelser i forkant.
 
Har hatt haste ks og planlagt ks. Planlagt blei 14 dager før. Skal også ha ks denne gangen, blir 2-3 uker før. Det vanlige er vell 8-10 dager?
 
Kan man bestemme selv om man vil ha ks? :)
Nei, det kan man ikke. Er lege som bestemmer om en skal ha ks :)

Mitt første ks var hastekeisersnitt og Nr 2 var akutt ks.. Har lest meg frem til at en kan sette den datoen som ks er planlagt som termindato for ikke å miste permisjonsuker. Så burde jo vært avklart litt før?
 
Nei, det kan man ikke. Er lege som bestemmer om en skal ha ks :)

Mitt første ks var hastekeisersnitt og Nr 2 var akutt ks.. Har lest meg frem til at en kan sette den datoen som ks er planlagt som termindato for ikke å miste permisjonsuker. Så burde jo vært avklart litt før?

Du får vite det i god tid, husker ikke helt når jeg fikk vite det når jeg skulle ha pKs. Da jeg fylte ut permisjonssøknad etc til NAV/arbeidsgiver, så tok jeg utgangspunkt i termindato minus 14 dager slik at permisjonsstart ble 5 uker før egentlig termin. Jeg fikk da full uttelling av permisjon da babyen ble tatt ut 14 dager før termin.
 
Jeg tok ks på første pga fødselsangst, og ks nr 2 er derfor ingen selvfølge.
Så jeg må vel igjennom en full prossess med samtaler osv på sykehuset for å få det innvilget.
 
Jeg sniker fra juli gruppa. Jeg har 4 ks, de to siste var planlagt og begge de gangene var jeg 38+5. Jeg venter mitt 5 barn, som også blir ks. Har foreløpig termin 4. Juli, men pga planlagt nå kommer babyen i slutten av juni.
 
Back
Topp