Planlagt keisersnitt

Maispire19

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg hadde en tung fødsel med førstemann som endte i ks. Gikk relativt rolig for seg og var ikke noe særlig traumatisk, men jeg fikk tatt CT av bekkenet i ettertid og det viser seg at bekkenet er for trangt. Dette er sykehuset klar over. Så det blir planlagt keisersnitt denne gangen så sant alt går veien.

Spørsmålet mitt er om jeg får noe samtale med en lege/jordmor angående dette? Noen som har vært borti det før? Eller må jeg ta alt av spørsmål på oul? Hva er vanlig i slike tilfeller? :)

Tenkte å spørre fastlegen på kontroll i uke 12, men kjenner jeg han rett får jeg beskjed om å kontakte sykehuset å spørre dem :yuck:
 
Aner ikke men er snakk i at jeg selv skal ha planlagt ks denne gang, så tenkte jeg skulle snakke med jordmor og legen senere om info rundt dette slik at man er best mulig forberedt på alt som har med det å gjøre, har trangt bekken selv å har dødt se andre 3 vaginalt men med mye komplikasjoner under fødslene, så etter sist fødsel så de at jeg ikke fikk lov til å prøve å føde vaginalt flere ganger å at jeg ble nødt til å ha ks dersom jeg skulle ha flere barn.
 
Legen min har skrevet det i søknaden om fødeplass, og så har jeg fått innkalling til samtale og kontroll. Varierer litt når det blir satt opp. Har aldri komt så langt at jeg har fått gjennomført samtalen, så mere vet jeg ikke :)
 
Legen min har skrevet det i søknaden om fødeplass, og så har jeg fått innkalling til samtale og kontroll. Varierer litt når det blir satt opp. Har aldri komt så langt at jeg har fått gjennomført samtalen, så mere vet jeg ikke :)

Ok. Bor på så liten plass så her trenger vi ikke søke fødeplass :) får høre med legen på neste kontroll da tenker jeg.
 
Hei,

Du tar opp dette med lege/jordmor når du er på kontroller. Og du skal jo på samtale med fødeavdelingen før fødselen ja. Det er iallefall det som er vanlig :)

Lykke til. Planlagt keisersnitt er en fantastisk opplevelse :D
 
Er ikke vanlig med samtale på fødeavdeling i finnmark før fødselen. Var i hvertfall aldri snakk om noe sånt for noen år tilbake. Har sikkert sammenheng med at østfinnmark kun har en fødeavdeling, og at de fleste som ikke bor i sør varanger har lang vei dit. Men du får nok en samtale med tanke på at du skal ha planlagt keisersnitt regner jeg meg. Om ikke annet, så med jordmor som følger deg opp i svangerskapet.
 
Det blir nok planlagt keisersnitt her.
Fødselen til lillesøster var rask og normal, men så snart hun var ute skjedde det en haug med ting. Jeg holdt på å blø ihjel.
Orker ikke ramse opp i detaljer, det var så fælt at jeg enda er redd.
Men de sa klart ifra at om jeg skulle føde igjen anbefalte de keisersnitt og tett oppfølgning.
 
Jeg hadde haste-ks med første mann og uttrykte mine bekymringer ang fødsel av nr 2 og ytret ønske om planlagt KS til Jordmor. Hun videresendte meg til samtale på sykehuset. Tror jeg var i mellom uke 20-25 når samtalen fant sted på sykehuset.
Fikk innvilget og ble satt opp på ks 8 dager før termin

Blir selvfølgelig planlagt ks denne gang også
 
Back
Topp