Planlagt keisersnitt

MammaMassør

Glad i forumet
Noen her som har tatt planlagt keisersnitt?
Hvordan var din opplevelse med dette? [emoji4]

Lillevennen her ligger fortsatt på tvers, men nå med begge beina plantet ned mot mormunnen.
Så om det ikke skjer et mirakel og at h*n snur seg med hodet ned blir det trolig planlagt snitt på KK i Bergen.

Skal på samtale med overlegen der neste torsdag. Kjenner jeg gruer meg, for jeg vet de sjelden innvilger snitt på KK.
Jeg er nok ikke min beste advokat for å få det innvilget siden jeg er kjempe redd for keisersnitt, samtidig vet jeg jo at en footling fødsel (aner ikke hva det heter på norsk) er skummelt og ganske farlig siden sjansene for komplikasjoner er veldig stor.

Sukk... det var fredagens sutring fra min side. [emoji87][emoji85]

Ingen erfaring. Men viss det er stor sjans for komplikasjoner ved en slik fødsel må du bare se for deg at det værste kan skje og virkelig si fra om at du nekter å føde vaginalt! Offameg :confused: Jeg ville ikke risikert noe altså...

Ingen erfaring. Men viss det er stor sjans for komplikasjoner ved en slik fødsel må du bare se for deg at det værste kan skje og virkelig si fra om at du nekter å føde vaginalt! Offameg :confused: Jeg ville ikke risikert noe altså...

Det samme tenker jeg. Så får jeg heller jobbe med min egen frykt for spinalbedøvelse og keisersnitt.

Det samme tenker jeg. Så får jeg heller jobbe med min egen frykt for spinalbedøvelse og keisersnitt.
Og husk på at legene er spesialister på akkurat dette med fødsler, og aldri kommer til å ta unødige sjanser verken på ditt eller barnets vegner ❤️ Håper at du får en god opplevelse :)

Du er andre gangsfødene? En vennine av meg sin unge lå i tverrleie omtrent helt til fødsel. Var vist ikke så uvanlig når.man har født før.. Så de kan fortsatt snu seg. Ellers vil jeg tro tverrleie fører til keisersnit. Kan ikke skjønne Anne. Er jo ikke sete leie heller.. Men vet jo aldri med kk

Du er andre gangsfødene? En vennine av meg sin unge lå i tverrleie omtrent helt til fødsel. Var vist ikke så uvanlig når.man har født før.. Så de kan fortsatt snu seg. Ellers vil jeg tro tverrleie fører til keisersnit. Kan ikke skjønne Anne. Er jo ikke sete leie heller.. Men vet jo aldri med kk

Jepp. Tredje svangerskap men andre fødsel av fullbåren baby [emoji7][emoji7]
Og jeg vet de kan snu seg, men spesialisten på ultralydlab på KK sa at jeg burde forberede meg på KS siden h*n ikke viser tegn til å snu seg.
Men håper selvsagt på at h*n finner veien ned snart.

Jepp. Tredje svangerskap men andre fødsel av fullbåren baby [emoji7][emoji7]
Og jeg vet de kan snu seg, men spesialisten på ultralydlab på KK sa at jeg burde forberede meg på KS siden h*n ikke viser tegn til å snu seg.
Men håper selvsagt på at h*n finner veien ned snart.
Vi krysser fingrene! Men om de er vanskelig på kk spørr etter ny lege og bli hysterisk funket for andre

Jeg ble født med beina først, uke 34.. [emoji28][emoji85] Var visst et sjeldent syn så var mange tilskuere har mi mor fortalt.. [emoji28] Hadde nok også ønsket keisersnitt, håper ikke du trenger overtale og trygle.. [emoji173]️

Hadde pks på Voss i 2014. Hører til kk i bergen men søkte heller til Voss siden de er så streng i bergen.

Har en veldig god opplevelse den gangen og skal ha ks på Voss denne gangen også. En får eget familie rom med to senger. Så samboeren min var hjå meg hele tiden.

Jeg har utrolig stor sprøyte skrekk og gruet meg veldig til spinal bedøvelsen. Det gikk over all forventing og nå gruer jeg meg ikke til denne gangen [emoji4] minuset der er at samboeren min fikk ikke komme inn før etter spiralen var satt så jordmoren holdt meg i hånda da jeg fikk den. Så det var veldig betryggende og godt. At et fremmed menneske kan bety så
Mye.

Var musikk på i bakgrunnen, anestesilegen holdt praten igang og tok godt vare på meg. Mens legene forklarte ting underveis. Var en veldig rar følelse av å plutselig miste følelsen i halve kroppen.
En kjenner at de holder på med noe, men det gjorde ikke vondt. Bare veldig rart.

Så fikk jeg ha gutten min med på oppvåkningen og begynte ammingen [emoji4]

De kom å satt en sprøyte i magen min på oppvåkningen som jeg ikke var forberedt på. ( blodfortynnende ) men det gikk fint [emoji4]
Var oppe å gikk samme dag men
Tiden etterpå syns jeg var ganske vond og tok noen uker før jeg slutta med Paracet og Ibux.

Men alt i alt så var det en kontrollert og fin opplevelse [emoji4]

Hadde pks på Voss i 2014. Hører til kk i bergen men søkte heller til Voss siden de er så streng i bergen.

Har en veldig god opplevelse den gangen og skal ha ks på Voss denne gangen også. En får eget familie rom med to senger. Så samboeren min var hjå meg hele tiden.

Jeg har utrolig stor sprøyte skrekk og gruet meg veldig til spinal bedøvelsen. Det gikk over all forventing og nå gruer jeg meg ikke til denne gangen [emoji4] minuset der er at samboeren min fikk ikke komme inn før etter spiralen var satt så jordmoren holdt meg i hånda da jeg fikk den. Så det var veldig betryggende og godt. At et fremmed menneske kan bety så
Mye.

Var musikk på i bakgrunnen, anestesilegen holdt praten igang og tok godt vare på meg. Mens legene forklarte ting underveis. Var en veldig rar følelse av å plutselig miste følelsen i halve kroppen.
En kjenner at de holder på med noe, men det gjorde ikke vondt. Bare veldig rart.

Så fikk jeg ha gutten min med på oppvåkningen og begynte ammingen [emoji4]

De kom å satt en sprøyte i magen min på oppvåkningen som jeg ikke var forberedt på. ( blodfortynnende ) men det gikk fint [emoji4]
Var oppe å gikk samme dag men
Tiden etterpå syns jeg var ganske vond og tok noen uker før jeg slutta med Paracet og Ibux.

Men alt i alt så var det en kontrollert og fin opplevelse [emoji4]

Åh!!! Så godt å høre! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg gruer meg enormt til spinalbedøvelsen. Fordi jeg er så vanskelig å stikke på og flere ganger har anestesilegen gitt opp og lagt meg i fullnarkose. [emoji31]

Jeg hører jo egentlig til Voss og vet hvor godt det er der. Men siden jeg har operasjonsarr i magen får jeg ikke være der. Så må til KK.

Jeg trodde man fikk keisersnitt automatisk ved tverrleie? At babyen må tas med keisersnitt. Det er ihvertfall det som står på nhi.no om seteleie og tverrleie.

Jeg trodde man fikk keisersnitt automatisk ved tverrleie? At babyen må tas med keisersnitt. Det er ihvertfall det som står på nhi.no om seteleie og tverrleie.

Det er nødvendig for tverrleie. Men ikke for seteleie. [emoji4]
Men så har du de babyene som er midt mellom tverr og seteleie. De vurderes individuelt.

Har de prøvd å snu h*n? Svigermor hadde sin i tverrleie og de snudde henne rett før fødsel

Har de prøvd å snu h*n? Svigermor hadde sin i tverrleie og de snudde henne rett før fødsel

Ytre vending er frarådet de med arrvev i mageregionen. Så da er jeg utelukket det.
Dessuten er det noe jeg IKKE ønsker da det er forbundet med stor risiko for både mor og barns liv.

Det er nødvendig for tverrleie. Men ikke for seteleie. [emoji4]
Men så har du de babyene som er midt mellom tverr og seteleie. De vurderes individuelt.
Jeg er klar over at det ikke er nødvendig ved seteleie, mente at det jeg skrev stod på siden som omhandlet både tverrleie og seteleie på nhi.no:)

Åh!!! Så godt å høre! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg gruer meg enormt til spinalbedøvelsen. Fordi jeg er så vanskelig å stikke på og flere ganger har anestesilegen gitt opp og lagt meg i fullnarkose. [emoji31]

Jeg hører jo egentlig til Voss og vet hvor godt det er der. Men siden jeg har operasjonsarr i magen får jeg ikke være der. Så må til KK.

Huff! Jeg sender deg gode klemmer [emoji173]️
Håper du får gode svar av legen når du skal på møte. Husk å skriv ned spørsmålene. Er lett for å glemme det en lurer på når en har time.

Jeg er også vanskelig å stikke på og de bruker alltid mange stikk før de får veneflonen på plass. Så de syns jeg er værst.

Masse lykke til [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp