Planlagt keisersnitt?

Minimoriz

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Er det noen som vet om det er mulig å få keisersnitt pga ekstremt skremmende og tøff fødsel sist gang? Har ei jente på 1.5 år som jeg hadde en veldig tøff fødsel med... Verken jeg eller jordmor hadde kontroll og endte med stormrier, klipp, vakuum og en operasjon for å "rette opp i ting" nå for bare 3 måneder siden. Kjenner på en ekstrem redsel for å føde igjen og har ikke lyst i det hele tatt, da den forrige var skikkelig traumatiserende... :(

Er det noen som vet om det er mulig å få keisersnitt pga ekstremt skremmende og tøff fødsel sist gang? Har ei jente på 1.5 år som jeg hadde en veldig tøff fødsel med... Verken jeg eller jordmor hadde kontroll og endte med stormrier, klipp, vakuum og en operasjon for å "rette opp i ting" nå for bare 3 måneder siden. Kjenner på en ekstrem redsel for å føde igjen og har ikke lyst i det hele tatt, da den forrige var skikkelig traumatiserende... :(
Tror du i utgangspunktet skal bli henvist til samtaler med jm på sykehuset du skal føde, og at dere tar vurdering sammen men med hennes veiledende råd siden det er hun som har kompetansen etter noen samtaler..

Jeg hadde en venninne som hadde lignende opplevelse, å hun snakket med lege og jordmor, å det ble lagt inn søknad i god tid før fødsel. Hun fikk innvilget keisersnitt.
Det er slike tilfeller de bør tar hensyn til.
Ingen bør gå gjennom en slik fødsel to ganger

Da skal jeg snakke med legen min ganske tidlig å få en henvisning.

Godt å høre at det kan bli innvilget. Det vil bli et vanskelig svangerskap for meg, hvis jeg vet jeg må gjennom en fødsel til... :depressed:

Jeg var inne før jeg ble gravid for å ta en samtale på akkurat dette for jeg ville ikke ha flere barn hvis jeg ikke fikk planlagt keisersnitt denne gangen. Endte i hastekeisersnitt sist. Ble da henvist av legen min for selve samtalen. Forsto det som at det ikke var noe problem men kommer til å ta opp det igjen på 12 ukers kontrollen. Tror bare det er viktig å få det nedskrevet et sted så man slipper som du skriver, å grue seg i ni måneder..

Jeg var inne før jeg ble gravid for å ta en samtale på akkurat dette for jeg ville ikke ha flere barn hvis jeg ikke fikk planlagt keisersnitt denne gangen. Endte i hastekeisersnitt sist. Ble da henvist av legen min for selve samtalen. Forsto det som at det ikke var noe problem men kommer til å ta opp det igjen på 12 ukers kontrollen. Tror bare det er viktig å få det nedskrevet et sted så man slipper som du skriver, å grue seg i ni måneder..

Ja hel sikkert lurt å ta det opp med en gang ja. Er ikke noe særlig når man har slike opplevelser bak seg. Må være litt betryggende å på en måte ha fått det bekreftet. Fikk beskjed av Ullevål når jeg opererte at det skulle nok ordne seg og at jeg ikke skulle være redd for å få flere barn pga dette. Men skal egentlig føde på A-hus, så skal ta en samtale med de først tenker jeg... Ellers vil jeg nok grue meg ganske kraftig i 9 måneder ja. :(

Sniker fra desember/januar[emoji4]

Jeg har vært gjennom akkurat dette! Send meg gjerne en melding om du vil så kan vi prate litt der [emoji173]️

Jeg tok opp dette rett etter forrige fødsel, da jeg hadde en fryktelig tøff fødsel selv.
Hos meg er valget abort eller keisersnitt på neste.
Så jeg har allerede nå nedskrevet en evt keisersnitt i journalen min om jeg skulle bli gravid igjen.
Så med andre ord, så er det mulig ja.

Back
Topp