Planlagt keisersnitt

Oversøster81

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Hei! Er det flere her som vet de skal ha planlagt keisersnitt? Jeg har 3 keisersnitt fra før av, første gang akutt keisersnitt, andre gang startet med fødsel og endte med keisersnitt, 3 gang planlagt og nå 4 gang så blir det også planlagt. Har ikke fått dato enda. Har termin 17. November, så det blir 10-12 dager før det tror jeg :)

Hatt 2 vaginale fødsler, men mellemste holdt på å dø, så ble en traumatisk fødsel. Med nr 3 hadde jeg planlagt KS og har søkt om det denne gang også. Skal ringe Ahus og purre i august om jeg ikke har hørt noe til da[emoji4] Hadde KS 9 dager før termin sist. Terminen min er 27 november. Så tenker rundt den 17 eller 18.

Jeg skal på vekstkontroll i uke 32 og får time til keisersnittet etter det, det kommer sikkert i posten som sist:) Jeg fortalte min jordmor jeg går på kontroll til, at jeg skulle på vekstkontroll, hun mente at det var fordi jeg har hatt 3 keisersnitt så vil de følge ekstra med. :)

Mulig jeg må til med keisersnitt denne gangen. Morkaken er for nært en eller annen bakre vegg, om ikke den flytter på seg så må nok keisersnitt til slik jeg forstod det.

Jeg skal på en ultralyd til, da morkaken så ut til å være langt bak og nede. Så om det ikke flytter seg (??) så har jeg forstått det slik at det blir keisersnitt.

Vet det ikke er så veldig vanlig med keisersnitt pga morkakeplassering, men er det vanlig at den flytter seg rundt?
Mitt første barn, så mulig at det er et teit spørsmål, hehe.

Jeg skal på en ultralyd til, da morkaken så ut til å være langt bak og nede. Så om det ikke flytter seg (??) så har jeg forstått det slik at det blir keisersnitt.

Vet det ikke er så veldig vanlig med keisersnitt pga morkakeplassering, men er det vanlig at den flytter seg rundt?
Mitt første barn, så mulig at det er et teit spørsmål, hehe.

Jeg har også foranliggende morkake og fikk samme beskjed om at hvis dem ikke flytter seg blir det keisersnitt, MEN gyn sa at den i over 90% av tilfellene flytter seg langt nok unna så man kan gjennomføre en normal vaginal fødsel[emoji5]

Jeg har også foranliggende morkake og fikk samme beskjed om at hvis dem ikke flytter seg blir det keisersnitt, MEN gyn sa at den i over 90% av tilfellene flytter seg langt nok unna så man kan gjennomføre en normal vaginal fødsel[emoji5]

Det er godt å vite da, jeg ønsker jo i utgangspunktet å føde vaginalt [emoji18] Visste ikke at morkaken «rusler litt rundt» hehe

Jeg skal ha planlagt ks 2.oktober, termin 15.oktober. Dette blir mitt 3 og siste ks(har ikke tenkt på flere barn...). Første ks var seteleie, og pga en voldtekt for x antall år siden ville de ikke presse meg gjennom vaginal fødsel. Nr 2 var i fjor, begynte med vaginal, men endte med hasteks pga plager til både meg og barn. Nr 3 blir som sagt nå, og det er fordi St.Olavs ser det som høyrisikofødsel å føde vaginalt etter 2 ks. Helt greit for meg kjenner jeg...

Back
Topp