Planlagt keisersnitt

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det noen her som har hatt planlagt keisersnitt?
Lurer litt på hvordan det fungerer. Jeg må kanskje ha det, men ønsker helst vaginal fødsel. Går og tenker mye på dette og er redd for at det kanskje må bli keisersnitt.

Men for dere som har hatt planlagt keisersnitt hvordan fungerer det. Får du narkose når de skal sy igjen? Tar det lang tid før du får se babyen igjen?

Er det vondt i ettertid? Får du lov og gå å bære på babyen etterpå. For jeg har hørt at du ikke skal gå og bære på babyen på 6 uker.

Jeg hadde ikke planlagt ks, men ble lagt i narkose da epidural/spinal ikke fungerte på meg..
Han ble født kl 04.15 og jeg fikk se han ca kl 08.00.
Jeg var raskt på bena igjen, tok en dusj den kvelden (med hjelp av jordmor), og gikk litt rundt dagen etterpå. Det som var mest vondt for meg var luftsmertene, men det går over.
Hadde ingen komplikasjoner med såret, stelte veldig nøye med det.
Og jeg fikk så klart lov til og bære babyen min, men ikke tyngre enn han[emoji847]

Jeg hadde planlagt ks i 2012, og skal ha det igjen. Dette var en veldig ryddig og fin fødsel fra mine øyne. Mye bedre enn min første fødsel da ting nesten gikk galt. Ikke redd for å gjøre det igjen. Jeg fikk se bebisen med en gang, så var pappaenmed dentil de kom trillende inn til meg på overvåkingen.... Var våken hele tiden og kjente nada!! Var oppe igjen ganske fort etterpå, kjente ut som om jeg hadde hatt en skikkelig mageøkt dagen før :p Altså jeg kjentes støl ut... ingen plager i etterkant, arret synes nesten ikke heller. Og selvsagt kan du bære bebisen din ;):)

Jeg hadde uplanlagt. Men var våken, fikk spinalbedøvelse og pappaen var med. Fikk se henne, men ikke ha henne på brystet med engang. Måtte ligge på oppvåkning i ca to timer. Jeg hadde egentlig en fin opplevelse rundt keisersnitt da jeg kom meg veldig raskt. Var oppe å gikk senere samme dag! Har søkt på nytt nå, siden jeg hadde lang fødsel med lite progresjon som endte i ks. Skal inni uke 30 til samtale! Jeg hadde smerter de første dagene, men ikke uutholdelig. Man får gode smertestillende. Jeg bærte babyen min dagen etter keisersnitt

Jeg hadde PKS. Var veldig greit og ukomplisert, fikk spinalbedøvelse og fikk ha baby på brystet da de sydde meg igjen. Reagerte med blodtrykksfall pga spinalbedøvelsen og følte meg derfor kvalm og ble liggende på oppvåkningen 1-2 timer alene fordi jeg var uvel. Far og baby var innom oppvåkningen og baby lå litt på brystet, men jeg var såpass kvalm at jeg foretrakk å få sove litt alene. Ellers kom jeg meg veldig raskt, og hadde lite smerter da jeg dro fra sykehuset. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bære baby (baby+bilstol), men helst ikke noe mer. Alt i alt satt jeg igjen med en veldig god opplevelse av KS, også siden jeg hadde lite smerter i ettertid og kom meg veldig raskt.

Back
Topp