Planlagt keisersnitt

har ikke planlagt keisersnitt, da jeg ikke vil ha det. hvorfor har du det om jeg kan spørr? :)

Hadde keisersnitt sist(ikke planlagt) og syntes det var ganske vondt etterpå, så håper jeg slipper det igjen. Men vil derimot be om igangsettelse og håper jeg får igjennom det(pga komplikasjoner sist) :)

Eg skal ha planlagt ks... ikkje vore inne på nåke kontroll endå... men tippa det blir 1-2 veke før termin! [emoji4]

Jeg skal ha det. Pga traume fra forrige fødsel som endte i akutt KS. Ungen var over 4.5 kg så kom seg aldri ut selv om han var estimert til 3,4 dagen før igangsettelse. Fødsel carte i 36 timer og jeg ble kjempe syk med infeksjon i hele livmor crp på 370.- blodoverføring og hele pakken. Gikk bra med baby med hadde det ikke noe ok i magen ble født mens mor hadde feber kramper etc så desverre en dårlig opplevelse for meg i stikkord som gjør at jeg ikke kan gå igjennom en vanlig fødsel.

Jeg må ha det da dette er nr. tre og de to andre er tatt med keisersnitt, vanlig fødsel er visst ikke et alternativ da.
Sniker fra mai 2018.
Jeg har også hatt to haste keisersnitt tidligere, og forberedt på KS også denne gangen. Jordmor sa at det var visst litt opp til hvem en traff på på sykehuset. Var visst ikke alle som mente KS var nødvendig selv om en hadde 2 KS fra før. Men fikk beskjed om å stå på mitt, og kreve KS.

Sniker fra mai 2018.
Jeg har også hatt to haste keisersnitt tidligere, og forberedt på KS også denne gangen. Jordmor sa at det var visst litt opp til hvem en traff på på sykehuset. Var visst ikke alle som mente KS var nødvendig selv om en hadde 2 KS fra før. Men fikk beskjed om å stå på mitt, og kreve KS.
Slik jeg forstår det er det på "mitt" sykehus ikke et alternativ å føde normalt når en har to keisersnitt.

Det er visst også satt et tak på hvor lenge jeg eventuelt kan gå med rier dersom fødsel skulle starte av seg selv.

For min del er det godt å vite at det denne gangen blir et planlagt keisersnitt.

Back
Topp