Har hatt to ks, dog ikke planlagt. Men andre gangen visste jeg jo at det lett kunne bli ks igjen, man vet jo aldri.
Med eldste var jeg på sykehuset i 2 uker, med andre i 5 døgn (burde vært lengre).
Hadde gravidejoggebukser som var løse på hele magen. For det er vondt å ha noe som presser på såret. Det samme med gravidetruser, men hadde bare er par av de.
Jeg brukte sykehusskjorta mye. Jeg elsker de. De er gode og store, myke og varme. Lett å amme i. Og man svetter en god del de første døgnene, så kjekt å bare slenge på vask og hente seg ny. Hadde med morgenkåpe å ha utenpå når jeg gikk ut av rommet (sammen med bukse). Hadde et par gensere med også, for dagene etterhvert hvor jeg var litt bedre form enn å bare ligge i senga.
Hadde med et par-tre amme bher. Ullinnlegg og bambusinnlegg og brystvortesalve. Albueskjell.
Sokker og tøfler (som er vide i tilfelle vann i bena).
Sjampo, balsam, hårbørste, hårstrikk, bodylotion, ansiktskrem og leppomade. Sminke brukte jeg ikke på barsel. Såpen de har i dusjen er grei. Før operasjon får du nok beskjed om å vaske deg med spesialsåpe de har der.
Ta med kamera om dere vil ha bilde/video av første møte. Mobiltelefon får dere ikke lov å ha med inn på operasjonssalen.
Jeg brukte egne klær på babyene. Synes den omslagstrøyen er så vid og lang på armene og bare glir opp. Hadde med 4 skift tror jeg. Tynn ull som både er luftig og varmer. En liten lue til eller to. Og hentesett.