Planlagt keisersnitt

Lilletrille:)

Blir kjent med forumet
Flere her som skal ta keisersnitt?
Hvor tidlig må dere ta?
Min lege sier jeg må ta i uke 37 pga det er mitt 4 snitt og de vil ikke at jeg skal gå i fødsel før det...sikkert pga livmor og arrvev, livmoren kunne revne pga rier.

Jeg skal ha planlagt ks. Litt usikker på når, men fått beskjed om senest uke 37 :)

Jeg ska ha planlagt ks i uke 38. Jeg kunne velge og vrake dato mellom uke 37 til midt ute i uke 38. I

Jeg har ikke fått dato ennå..men har tatt utgangspunkt i at det blir i min graviduke 37. Synes det virker så tidlig..er så redd for at babyen skal være liten...forrige var jo bare 2800 12 dager før termin..og har siden vært ganske lita og tynn:)

Har endelig fått henvisning til fødselslege :) så får vi se om jeg får planlagt eller ikke. Er døds nervøs! Blir uansett forløst i uke 38 pga sv diabetes og at jeg må ha insulin.

Flere her som skal ta keisersnitt?
Hvor tidlig må dere ta?
Min lege sier jeg må ta i uke 37 pga det er mitt 4 snitt og de vil ikke at jeg skal gå i fødsel før det...sikkert pga livmor og arrvev, livmoren kunne revne pga rier.

Jeg skal også ha mitt 4 keisersnitt. 3 uker før er datoen satt her også. Har fått mine i uke 34 og 35 før så får se om jeg går til uke 37...

Jeg har ikke fått dato ennå..men har tatt utgangspunkt i at det blir i min graviduke 37. Synes det virker så tidlig..er så redd for at babyen skal være liten...forrige var jo bare 2800 12 dager før termin..og har siden vært ganske lita og tynn:)
Men siden forrige ikke kom før 12 dager før termin er det jo ikke overhengende fare for at fødselen starter før uke 38, så da skal det vel være helt ok å spørre om det går an å drøye til uke 38. Her er det fødselsvekten som har avgjort at det blir først i uke 38. Har aldri gått til termin, men med forrige ble det ks som planlagt på planlgat dato i uke 37+4. Mine har vært små, eller de har vørt normal i lengde, men lettvektere, og da mente legen at det var best å gi mini så mange ekstra dager som mulig uten at vi satte en risiko i å sette datoen for sent, med tanke på rier og slikt. Han mente 38 skulle gå utmerket, men jeg har kort vei til sykehuset også om det skal skje noe før

Skal ha mitt 3 kd , og første planlagte ...har time hos gyn på sykehuset i slutten av mnd for kanskje vit hvilken uke de tenker ... Håper uke 38/39

Men siden forrige ikke kom før 12 dager før termin er det jo ikke overhengende fare for at fødselen starter før uke 38, så da skal det vel være helt ok å spørre om det går an å drøye til uke 38. Her er det fødselsvekten som har avgjort at det blir først i uke 38. Har aldri gått til termin, men med forrige ble det ks som planlagt på planlgat dato i uke 37+4. Mine har vært små, eller de har vørt normal i lengde, men lettvektere, og da mente legen at det var best å gi mini så mange ekstra dager som mulig uten at vi satte en risiko i å sette datoen for sent, med tanke på rier og slikt. Han mente 38 skulle gå utmerket, men jeg har kort vei til sykehuset også om det skal skje noe før
Ja..men barn nr 2 så startet fødselen 2 dager før planlagt snitt...så jeg tror de vil være på den sikre siden:)

Skulle ønske jeg fikk vite snart om det blir innvilget å evt hvilken dato. Syns det blir lenge å vente til uke 30-32 vis jeg liksom helst skal forløses i uke 38 pga sv.skap diabetes? Å ikke vet helt sikkert hvilket sykehus jeg får være på. Pga sykehuset her ikke har nyfødt intensiv.

Jeg fikk beskjed om at om jeg ikke går i fødsel av megaelv tidligere, så
blir det keisersnitt i uke 39. .

Back
Topp