Planlagt keisersnitt?

Chrisalo

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg har blitt anbefalt planlagt keisersnitt av min fastlege pga tidligere nerveskader i rygg og ben. Søknad om dette ble sendt til Ullevål. Min lege mente vi ikke burde risikere ytterlifere skader ved en fødsel. Jeg skal inn til samtale om dette hos Ullevål i august.

Er det andre her som skal ha planlagt keisersnitt eller har hatt dette før?

jeg kjenner jeg syntes det kan høres litt skummelt ut, men vil jo også høre på legen.

Hei.

Jeg har blitt anbefalt planlagt keisersnitt av min fastlege pga tidligere nerveskader i rygg og ben. Søknad om dette ble sendt til Ullevål. Min lege mente vi ikke burde risikere ytterlifere skader ved en fødsel. Jeg skal inn til samtale om dette hos Ullevål i august.

Er det andre her som skal ha planlagt keisersnitt eller har hatt dette før?

jeg kjenner jeg syntes det kan høres litt skummelt ut, men vil jo også høre på legen.
Jeg hadde planlagt snitt med førsten, bare det at fødselen starta noen dager før så det slutta med akutt snitt allikevel (men det gikk veldig rolig til og det var en FANTASTISK opplevelse :D)
Nå med nr to på vei, er demmers plan at jeg skal føde ettersom det ikke er noen medisinsk grunn til snitt (kun ekstrem angst for smerte) men jeg håper allikevel inn i det lengste at det skal skje noe så jeg får snitt igjen. Gruer meg ikke i det hele tatt for å ta KS, men å føde skremmer vettet ur meg (bokstavlig talt :P)

Du får nok en del info fra legen når du ska inn i august :)

Jeg hadde planlagt snitt med førsten, bare det at fødselen starta noen dager før så det slutta med akutt snitt allikevel (men det gikk veldig rolig til og det var en FANTASTISK opplevelse :D)
Nå med nr to på vei, er demmers plan at jeg skal føde ettersom det ikke er noen medisinsk grunn til snitt (kun ekstrem angst for smerte) men jeg håper allikevel inn i det lengste at det skal skje noe så jeg får snitt igjen. Gruer meg ikke i det hele tatt for å ta KS, men å føde skremmer vettet ur meg (bokstavlig talt :p)

Du får nok en del info fra legen når du ska inn i august :)
Takk for svar :)

Jeg har angst får sånn epidural. Men det ville jeg jo fått ved fødsel også. Har hatt sånn spinalpunksjon før og det var helt grusomt. Jeg har ikke så angst for smerte, men mer det at noen skal romstere rundt i kroppen min mens jeg er våken. Samme med denne bedøvelsen i ryggen. Romstere rundt i ryggen med nål gir meg helt angst. Det var ikke vondt med spinalpunksjon, men så ubehagelig at jeg ble både svimmel og kvalm. jaiks ;P

Jeg har tidenes sprøyteskrekk.
Men under fødselen var smertene fra riene så store, at jeg ikke merket at epiduralen ble satt.
Etterpå var det bare himmelsk :p

Takk for svar :)

Jeg har angst får sånn epidural. Men det ville jeg jo fått ved fødsel også. Har hatt sånn spinalpunksjon før og det var helt grusomt. Jeg har ikke så angst for smerte, men mer det at noen skal romstere rundt i kroppen min mens jeg er våken. Samme med denne bedøvelsen i ryggen. Romstere rundt i ryggen med nål gir meg helt angst. Det var ikke vondt med spinalpunksjon, men så ubehagelig at jeg ble både svimmel og kvalm. jaiks ;P
Når du skal ha KS setter de som regel spinalbedøvelse, ikke epidural, så om jeg har forstått det riktig går den ikke like langt inn? Ok, greit, det VAR vondt og ganske ubehagelig å sette den, men når den kikker inn?? Haha, det var en helt vidunderlig følelse i leggene!! :D
Men selv om den gjorde vondt, gruer jeg meg mer for den forbaskede nålen som skal sitte i handen! :( jeg kødder ikke heller når jeg sier at jeg hadde vondt i hånden fra når de satte inn den nålen til de tok den ut (tror det var 2-3 timer) spinalen var jo bare når de stakk, etterpå va det over.
Men om at de romsterer i magen din. Det er jo først når de begynner å komme "en bit inn" som du føler at de holder på i magen din, du har jo absolutt ikke noen følelse fra brystet og ned, også løfter de i stort sett ut babyen med en gang (sånn 4-5 min fra de begynner), det føles som at noen løfter en stor sandsekk av magen din, dritkul følelse! :P Etterpå kan man "føle" at de holder på i magen når de skal sy sammen alt, men da har du fått annet å fokusere på ;)

Jeg har tidenes sprøyteskrekk.
Men under fødselen var smertene fra riene så store, at jeg ikke merket at epiduralen ble satt.
Etterpå var det bare himmelsk :p
Regner med jeg ska få prøve på det i oktober.... :o men hvordan er det å få satt slike ting mens man har rier? Jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å ligge helt stille for det? :(

Regner med jeg ska få prøve på det i oktober.... :eek: men hvordan er det å få satt slike ting mens man har rier? Jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å ligge helt stille for det? :(
Det gikk veldig fint :) Jeg lå ikke da den ble satt. Satt på sengekanten.
Og fra epiduralen ble satt til ungen var ute, hadde jeg det bare fantastisk. Merket ikke pressriene en gang, fikk beskjed av jordmor når jeg skulle presse.

:)

Jeg var hos legen på sykehuset i dag og snakket om det. Skal til jevnlige kontroller av livmorhals og foster siden forje endte i hasteks , mistet hjertelyden og permatur! Og det viste seg at det var samme lege som snittet meg med storebror! Hun sendte avgårde søknaden så skal dem diskutere seg i mellom, men som hun sa at sjangsene er store for at jeg får planlagt :) Så mestsannsynlig blir det ks på meg også. Er veldig glad for det, så jeg kanskje kan få en fin opplevelse denne gangen :)

Back
Topp