Planlagt keisersnitt

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Grunnet fødselsangst og at min førstefødte kom med hastekeisersnitt grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning har jeg et sterkt ønske om å få keisersnitt denne gangen. Er det vanskelig og få keisersnitt innvilget?

Jeg har ingen erfaring selv, men har en del venninner rundt om i landet som har fått planlagt keisersnitt. Mitt inntrykk er at det varierer veldig fra sted til sted hvor lett det er å få det, så tenker det er noe du må ta opp med lege/jordmor/fødeavdeling der du er.

- To venninner i nærområdet her fikk planlagt ks på andre etter haste-ks med første uten noe mer spørsmål. Min svigerinne har hatt to planlagte ks etter å ha mistet den første 1,5 uke før termin pga morkakeløsning og måtte gå gjennom fødsel av denne. På den andre siden har jeg ei venninne nordpå som fikk det første barnet forløst med sugekopp. Det gikk hardt for seg og de ble hastesendt med ambulansefly til Tromsø like etter fødsel. Ungen hadde flere brudd og stygge sår i hodet og fikk morfin de første ukene mot smerter etter den harde fødselen, hun selv satt i 4 uker i rullestol pga nerveskader og hadde store problemer i flere mnd etterpå. Hun måtte likevel kjempe hardt for å få ks på neste, fikk avslag på avslag, men til slutt innvilget pga svangerskapsforgiftning.

Ingen erfaring, håper det ordner seg slik du ønsker.

Back
Topp