Planlagt keisersnitt

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Kanskje litt tidlig å tenke på allerede, men... Jeg hadde planlagt keisersnitt med førstemann blant annet pga fødselsangst (og størrelse på baby), og lurer på om det per "automatikk" blir/anbefales keisersnitt andre gang også eller om man går gjennom en tilsvarende prosess med vurderinger etc? Noen med erfaring?

Jeg TROR ikke det er noe automatikk i det, men kanskje det er lettere å få planlagt keisersnitt med nr 2? Virker jo som du hadde gode grunner med nr 1, så får håpe det går enkelt og greit å få det denne gangen også :)

Har ei venninne som har hatt to planlagte keisersnitt å hu mått gå igjennom hele prosessen begge gangan :(

Definitivt ikke noe automatikk. Har ei venninne som måtte krangle og grine på time etter time for å få ks med nr 2. Fødsel nr 1 endte med katastrofesnitt.

Takk for svar, dere. Får ta dialogen tidlig. Opplevde dog ikke at det var en utfordring første gang, men har inntrykk av at det har mye å si hvem man møter på. På en annen side må det være merkelig å avslå ks på nr to når det var ok med nr 1 med samme grunnlag...!

Hadde hastekeisersnitt med første. Skal ha samtale med anestesilegen før halvgåtte graviditet for å finne ut, hva vi skal gjøre denne gangen. Jeg gikk 13 dager over termin sist gang og det kommer ikke til å skje denne gangen. Så kan hende at jeg skal ha planlagt keisersnitt. Men er usikker om jeg vil prøve normal fødsel.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Back
Topp