Planlagt keisersnitt

Jade<3

Forelsket i forumet
Flere som vet de skal ha keisersnitt?

Her har jeg to akutte keisersnitt fra før så jeg har dessverre ikke noe valg denne gangen.
Litt surt, da drømmen alltid har vært å kunne føde naturlig :/ men sånn er det.

Noen som har hatt planlagte snitt før?

Eg har ikke hatt planlagt ks før men skal ha denne gangen pga forrige fødsel da eg revnet ganske mye og mannen nekter og være med på en ny fødsel.Ingenting fungerte og eg slet i flere mnd med smerter etterpå og har enda smerter der eg ble klippet og diverse andre problemer

Eg skal kanskje ha det pga traumatisk fødsel som endte med katastrofesnitt, men har ikkje lyst å bestemme meg enda. Mannen sa og at han nekter å vere med på vanlig fødsel for han trudde han mista oss begge.

Jeg er lovet planlagt ks, men gjenstår enda å se om legene holder de. Hadde en traumatisk opplevelse med haste ks sist, samt at jeg har revmatisk sykdom som påvirker rygg og bekken. Så håper de holder det de lovet

Jeg er nesten der at jeg skulle ønske keiseranitt etter forrige fødsel, men vil jo egentlig føde vanlig. Kom inn på føden med 9 cm åpning og alt hadde gått fint hjemme. Sambo og jeg er et bra team. Men så ble det bare rot på føden. Lille satt fast i bekkenet i fem timer og jeg fikk ikke så mye som en paracet en gang. Var bare veldig kaotisk. Skal finne en jordmor å prate med for å roe fødselsangsten!

Jeg hadde planlagt ks sist, og kommer til å få det denne gangen også. Har hatt noen operasjoner tidligere som gjør at det ikke er anbefalt med vaginal fødsel, så da blir det slik :happy119

Jeg hadde planlagt snitt sist. Har aldri født så vet ikke hva det vil si, men ønsker veldig gjerne å føde denne gangen. Håper det går..
Planlagt ks er veldig fint. Jeg hadde en god opplevelse. Litt uheldig med spinalhodepine, men ellers hadde jeg ingen plager.

Jeg hadde hastekeisersnitt etter at jeg ikke åpnet meg ordentøig da de satte igang fødselen sist. Men etter igangsettingen og mange timer med rier var livmoren så utslitt at den ikke trakk seg sammen etter keisersnittet. Derfor måtte de banke den sammen, og jeg fikk en del komplikasjoner. Har alltid vært en sorg for meg at jeg ikke fikk den fine fødselsopplevesen som alle snakker om. Jeg var sengeliggende i en uke etterfødselen og klarte nesten ikke holde babyen. Jeg er derfor litt i tvil hva jeg vil denne gangen. Tenker at hvis fødselen starter naturlig så ønsker jeg veldig en naturlig fødsel, men jeg skal aldri igangsettes igjen! Da skal jeg ha keisersnitt!

Jeg vet ikke hva jeg kommer til å få anbefalt. Sist hadde jeg placenta previa (forliggende morkake), og skulle ha planlegt ks. Pga blødning, ble det likevel akutt ks, og synes ikke det var så veldig stas.

Med førstemann hadde jeg en veldig rask og intens fødsel, og en elendig jordmor, så det var heller ikke noe særlig.

Ønsker meg egentlig en normal fødsel med en god jordmor, siden man kommer seg så raskt etter en fødsel sammenlignet med ks.

Ja, nettopp. Glemte å si at jeg har større sjanse for previa igjen, siden jeg har hatt det før.

Back
Topp