søvnlø
Betatt av forumet
Dette er et veldig veldig dumt spørsmål, men fant ut at jeg skulle lufte det med dere, før jeg evt tok det opp med jordmor/lege. Når det kommer til planlagt keisersnitt, hvilken kriteria går de etter??? Har selv født frem 4 stk alt. Den første var langvarig, men det var første gang så anser det som normalt. Tatt med vakum til slutt. De 2 neste var styrt fødsler, mens siste mann var 12 dager overtid og igangsetting, å i grunn et veldig tungt fødsel, der de var beskymret på slutten. Men nå er det litt mer i live mitt som spiller inn i selve "når passer det" at barne skal komme. Vet dette høres helt umennesklig ut da det beste er at barne får komme når det er klart til å komme, men jeg har en sønn som skal starte på skolen den 19. (jeg har termin 14) Og det er VELDIG viktig for meg å få muligheten til å bli med på det. Om jeg går over med denne, blir det helt forferdelig føler jeg. Og i og med at sykehuset her i byn stenger sen sommer, så må jeg reise til nabo byen for å føde. Sist fødsel reiste jeg hjem samme dag som jeg fødte, hjem til 2 under 4, da mannen min var blitt syk, så det tok litt tid før jeg fikk komme meg etter fødselen, så denne gangen hadde jeg håpet på å ligge i noen dager før jeg tok fatt i hverdagen. Vet dette høres helt horibelt ut, men er det noen muligheter for at en kan få keisersnitt uten at det er medesinsk grunnlag for det???