planlagt keisersnitt....

søvnlø

Betatt av forumet
Dette er et veldig veldig dumt spørsmål, men fant ut at jeg skulle lufte det med dere, før jeg evt tok det opp med jordmor/lege. Når det kommer til planlagt keisersnitt, hvilken kriteria går de etter??? Har selv født frem 4 stk alt. Den første var langvarig, men det var første gang så anser det som normalt. Tatt med vakum til slutt. De 2 neste var styrt fødsler, mens siste mann var 12 dager overtid og igangsetting, å i grunn et veldig tungt fødsel, der de var beskymret på slutten. Men nå er det litt mer i live mitt som spiller inn i selve "når passer det" at barne skal komme. Vet dette høres helt umennesklig ut da det beste er at barne får komme når det er klart til å komme, men jeg har en sønn som skal starte på skolen den 19. (jeg har termin 14) Og det er VELDIG viktig for meg å få muligheten til å bli med på det. Om jeg går over med denne, blir det helt forferdelig føler jeg. Og i og med at sykehuset her i byn stenger sen sommer, så må jeg reise til nabo byen for å føde. Sist fødsel reiste jeg hjem samme dag som jeg fødte, hjem til 2 under 4, da mannen min var blitt syk, så det tok litt tid før jeg fikk komme meg etter fødselen, så denne gangen hadde jeg håpet på å ligge i noen dager før jeg tok fatt i hverdagen. Vet dette høres helt horibelt ut, men er det noen muligheter for at en kan få keisersnitt uten at det er medesinsk grunnlag for det???

Her som jeg bor får en ikke keisersnitt uten at det er virkelig nødvendig..(etter som jeg har forstått det)
Jeg hadde nok aldri fått det..det måtte såfall skjedd noe,slik at keisersnitt hadde vært det beste for barnet..
(Har født tre ganger før..)

Dette har jeg desverre ingen svar på :-(. Kan du ikke høre med jordmoren din da? Vet de er strenge her vi bor men kan jo være da. Jeg har også skolestarter 19 august men jeg har ikke termin før 26 august da :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Jeg vil vell heller hørt om du kanskje kan bli satt i gang på terminen din? Har aldri hørt at noen har fått keisersnitt på slikt grunnlag når det ikke er fare for barnet eller mor. Men siden det er femte barn og du er redd for å gå på overtid kan du jo høre om å bli satt i gang?

Her hadde du aldri fått KS på det grunnlaget iallefall. Jeg hadde 30% tilvekst og serieleie sist, og det var ikke bare enkelt å få innvilget KS da heller.

Men det skader ikke å spørre, eventuelt prøve å få igangsetting som kanskje er enklere å få sykehuset med på siden KS er en litt mer ressurskrevende greie.

Vi snakket om dette med keisersnitt og bli igangsatt i dag jeg og en venninne. Og det er nok lettere å få legene med på igangsetting enn med keisersnitt. Snakket om det pga jeg selv ønsker i gangsetting termindato. Har ikke nevnt noe som er skrevet fra her inne :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Jeg hadde krise- keisersnitt sist...og mulig jeg er ekstra pinglete eller var ekstra dårlig...men hvis jeg var deg og hadde fått keisersnitt den 14, hadde jeg aldri klart å følge sønnen min på første skoledag den 19....!! Man blir en operasjonspasient etter et snitt...med fare for infeksjon, brokk, og med smerter.. Det er ingen ønskesituasjon! Jeg ville heller hørt om mulighetene for igangsetting ;) håper det ordner seg for deg :)

Back
Topp