Planlagt keisersnitt?

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Jeg hadde en meget hard første fødsel, med total revning frem og bak /: ble sendt rett til operasjonsstua 15 min etter sønnen min var kommet til verden. Denne gang vil jeg ha planlagt keisersnitt, men har angst for alt av nåler o.l. Så vil ligge i narkose. Noen som har erfaring å dele med meg?

Nja... jeg hadde skikkelig fødsels angst. Og etter noen timer med jordmor der jeg forklarte hvor "redd"  jeg var for og bli liggende med rier i dage vis eller komplikasjoner med haste snitt osv. fikk jeg planlagt KS.. Men dette foregikk ikke under narkose så du er klar over det. Kan jo hende man får det, men de legger vell sjelden noen i narkose unødig.. Jeg er livredd sprøyter, svimerav bare av blodprøve.. Men det gikk så fint med KS og spinal bedøvelsen osv.  Det gikk supert. Men dette er jo individuelt og ettersom hva slags erfaringer man har hatt =))

Har bestemmt meg for att denne gangen skal jeg føde normalt og slite meg igjennom det, tenke på alle som har klart det før meg =)

Takk for svar, men vil spør litt mer hvis det går bra (: Hvor lang tid tok det? Kjente du noe smerter underveis? Hadde du plager eller smerter lang tid i etterkant? Du må ha masse lykke til denne gangen :) vi snakkes!

Hei igjenn =) klart du kan spørre mer, det som er så fint med forumet her. Jeg fikk noen tabletter når jeg var klar for keisersnitt, jeg tror de gjorde meg litt likeglad/ sløv på en måte.
Spinal bedøvelsen kjente jeg neste ikke ble satt, det var ikke som foventet. Jeg grudde meg som bare det, men saken var att jeg gjorde alt frivillig uansett hvor redd jeg egentlig var, ville bare bli ferdig og se nurket <3 Eneste som var litt ubehaglig att jeg følte jeg fikk puste problemer av spinal bedøvelsen, men det var bare en følelse, er visst normal. Fikk oksygen maske på og da ble det bra. Jeg merket faktisk ikke noe underveis. De sa jeg kom til og kjenne noe da de skulle ta ut ungen for de klemmer visst på magen men neei... jeg tror jeg var rett og slett for fjern. Ungen var ute på 7 min fra de satte igang KS så det gikk fort.. Men jeg måtte jo sys osv etterpå men merket jo heller ikke det :P
Etterpå var jeg jo støl i såret, kommer jo ikke unna det ettersom det var åpnet det og lukket men... Det gikk fint var oppe og gikk igjenn og dusjet og alt dagen etterpå=)) Datteren min kom en tirsdag morgen og fredag var jeg hjemme igjenn så det gikk over all forventning, Jeg hadde en veldig fin smertefri opplevelse her, men minuset er jo att jeg var sløv og ikke fikk med meg så mye. noe jeg var glad for den gangen som ung førstegangs mor. Men nå ville jeg være med og sliite for det :P så man kan huske litt mer hehe Håper du fikk litt svar ellers er det bare og spørre igjenn=)) send meg gjerne PM om det er noe=)

Stilig! Høres mye bedre ut enn jeg hadde trodd. Jeg fikk min gutt på lite sykehus der jeg ikke hadde mulighet for annet smertestillende enn lystgassen. Så var helt fjern på den, typen var imponert over hva jeg husket for han synes jeg var helt borte. Fikk du ha mannen med inn? Fikk du barnet til deg med det samme hun var født? Vi har termin nesten samtidig! Spennende! Lykke til videre :)

de tok babyen foran ansiktet mitt så jeg kunne se henne.. men nei jeg fikk henne ikke TIL meg.  jeg skulle jo sys og legges på oppvåkning veit du. mannen får være der hele tiden. han fikk være med og vaske og veie mens jeg ble snurpet igjenn :P hehe  man er jo bedøvd i hele under etg :P  så hverken mage eller bein kjenner man jo de første timene.. men med en gang jeg var sydd og de var ferdige tok de henne inn til meg på brystet=))

Jeg hadde ikke planlagt keisersnitt, men hastekeisersnitt. Og anbefaler i allefall ikke keisersnitt når du har rier... håpløst å sitte stille og få satt bedøvelsen :(
Men jeg må si at de jeg har hørt som har hatt full narkose er fortvila over hvor trøtte og hvor lite de får med seg det første døgnet av den lille.. det blir pappaen som får kontakten mens du er trøtt og er i ørska... Sier de jeg kjenner som har endt i en sånn sitausjon (såkalt katastrofesnitt vi snakker om her)..
Jeg fikk hilse på sønnen min før de sydde meg igjen, og jeg fikk se han igjen mens jeg lå på overvåking, og fikk også starta med å gi han pupp. Hadde ingen god fødselsopplevelse, men det var pga alt som skjedde før keisersnittet, selve keisersnittet har jeg i grunn bare gode ting å si om. Og du må jo likevel overleve å få sprøyte før du sovner, og du vil jo også ha veneflon (er det det det hetere? Sprøyte som sitter i armen...) i armen når du våkner...

Sprøyter er ikke gøy, men det er jammen verdt det når man får den lille :)

Takk for erfaringer, jeg fikk både den i hånda og sånn kateteret etter operasjonen etter fødsel. Hadde totalt panikk for de for jeg trodde det var nåler i meg, det var først etterpå jeg fikk vite at det bare eg en liten plastslange :)

Back
Topp