Planlagt keisersnitt, sette dato?

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Er det noen som har hatt dette eller skal ha det? Når fikk dere funnet en dato? Vi får slik jeg ser det dato ca to uker før. Det synes jeg er veldig kort ettersom vi må fly inn bestemor til å være barnevakt for storebror.

jeg hadde hste ks da, men har lest at de fleste som får planlagt ks får det ca.1-2uker før termin, men det kommer også ann på grunnen tror jeg. 

Hehe, hvis du ikke hadde hatt keisersnitt så hadde du jo ikke hatt peiling før det satte igang tenker jeg :) Og er ikke alltid du får på dagen de setter opp heller for hastesnitt kan hoppe forran deg i køen.
men du får vel ca dato lenge før, sånn ja vi tar det ca 1 uke før termin. hvis du ikke får keisersnitt fordi det kanskje er noe galt med barnet da, da må de vel følge litt nøyere med og se hvor lenge de kan drøye det før de tar den ut..

Det er ikke så rart at du ikke får tidligere, det viktigste er jo at babyen får være i magen så lenge som mulig:) Det er jo i de fleste tilfeller mye bedre å bli født i uke 39 enn i uke 37. De vet ingenting om vekta til babyen din ennå, og for alt du vet kan babyen trenge de ekstra ukene på slutten;) Hadde snuppa mi blitt født i uke 37 sist hadde hun veid under 2500 g, noe som ikke nødvendigvis er helt problemfritt. Heldigvis venta hun til uke 41 med å komme og veide da 3100:) Håper babyen din er snill og venter til operasjonsdagen med å melde sin ankomst slik at bestemor rekker å komme:)

Dato trodde jeg du kunne få en god stund før keiserskittet. Keisersnittet skjer som de sier over her 1-2 uker før termin.

Hadde bare håpet vi kunne vite datoen si kanskje to mnd i forveien slik vi hadde noe og forholde oss til. Har lest meg frem til at det blir i løpe av de siste 14 dager før termin ja. 
Skal til undersøkelse på hvor stor han er i uke 34. Storebror var 4610 så er ikke veldig stressa for å ta lillebror ut i starten av uke 38 :)

Høres rart ut om du ikke kan få datoen en god stund i forveien altså. Skjønner godt du vil vite det så du vet hva du har å forholde deg til, for da har du mulighet til å forberede deg mentalt og det praktiske.

Back
Topp