Planlagt keisersnitt og permisjon,noen som vet?

B.I_84❤️

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg vêt at permisjonen starter 3 uker før termin,men hva hvis man har en planlagt ks dato? Blurdet da 3 uker før den datoen? Sist fødte jeg i uke 36 så da «mistet» jeg jo den permisjonen uanset

Ja, blir 3 uker før planlagt ks dato.

Må man vente med å søke permisjon/foreldrepenger til man har fått innvilget keisersnitt dato da? Jeg er i samme situasjon.
Er lite vits i å søke tidlig på foreldrepenger nå om dagen, blir først behandla når inntektsopplysningene er inne, og det er jo rett før man går ut i permisjon omtrent.
Så ja, ville venta på ks dato og bekreftelse på den (ett brev som gir dato som man kan legge ved søknad til nav).

Må man vente med å søke permisjon/foreldrepenger til man har fått innvilget keisersnitt dato? Jeg er i samme situasjon.
Er lite vits i å søke tidlig på foreldrepenger nå om dagen, blir først behandla når inntektsopplysningene er inne, og det er jo rett før man går ut i permisjon omtrent.
Så ja, ville venta på ks dato og bekreftelse på den (ett brev som gir dato som man kan legge ved søknad til nav).

Tusen takk for hjelpen :) !!

Jeg hadde planlagt snitt i uke 33. Søkte bare permisjon som vanlig med utgangspunkt i termin, og så justerte nav etter fødsel.

Jeg hadde planlagt snitt i uke 33. Søkte bare permisjon som vanlig med utgangspunkt i termin, og så justerte nav etter fødsel.

Dersom nav justerte etter fødsel, mistet du vel de 3 ukene som var tiltenkt før fødsel?

Dersom nav justerte etter fødsel, mistet du vel de 3 ukene som var tiltenkt før fødsel?
Ja alle mister de. De tre ukene pleier jeg å ikke tenke på som permisjon, men tre uker som trekkes fra.

Mener å ha lest at hvis det er planlagt keisersnitt så skal man sette den som termindato hos nav :)

Det betyr noe om mor ikke er sykemeldt fra før. Da vil hun kunne gå ut av jobb tre uker før dato for planlagt snitt. Er mor allerede ute av jobb spiller det ingen trille.

Det betyr noe om mor ikke er sykemeldt fra før. Da vil hun kunne gå ut av jobb tre uker før dato for planlagt snitt. Er mor allerede ute av jobb spiller det ingen trille.
Mor kan tidligst søke om foreldrepenger ved 22. svangerskapsuke. Hvis du har fått en dato for planlagt keisersnitt, bruker du denne datoen som termindato når du søker. - står det på nav.no :) Da forstår jeg det slik at da går mor da ut i perm 3 uker før planlagt keisersnitt.
https://familie.nav.no/om-foreldrepenger

Back
Topp