Planlagt keisersnitt- noen med erfaring?

Riri

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Er det noen her inne som har erfaring med planlagt keisersnitt? Har selv født tre barn, alle tre styrfødsler! Nr 1 gikk bra, nr 2 kom på ei halv pressrie, måtte ha pustehjelp i 9 min og fikk strekk i ryggen fordi han ikle roterte hele veie før han kom, men det var ikke veldig dramatisk. Nr 3 satt fast med skulder, men var stresset og mye grums i vannet. Endte med livløs baby, uten oksygen i 5 min og lite hjerneaktivitet, som igjen førte til at han ble lagt k kunstig koma og nedkjøling i 3 døgn. Deretter rolig oppvarming og avvenning av mye medikamentet. Litt i overkant dramatisk synes jeg! Skal legge til at gutten ble 4 mnd på julaften og ser ut til å utvikle seg helt normalt!

Men opplevelsen er jo ganske ny, og sitter godt i kroppen. Er derfor svært usikker på om jeg greier å gjennomføre en vanlig fødsel, og kjenner det stresser meg allerede fordi jeg gruer meg til hva som kan skje…

Derfor lurer jeg på om noen har gode erfaringer med keisersnitt?
 
Sniker fra September 2023. Jeg hadde pks 31/8, og det gikk over all forventning :) Har hatt lite smerter i ettertid, var raskt på beina etter ks’et, og gikk korte turer allerede fra baby var 4 dager gammel ❤️ Tok Paracet og Ibux i en ukes tid eller noe etter ks’et.

Det er jo veldig individuelt da, men min erfaring er i hvert fall god :)
 
Sniker fra September 2023. Jeg hadde pks 31/8, og det gikk over all forventning :) Har hatt lite smerter i ettertid, var raskt på beina etter ks’et, og gikk korte turer allerede fra baby var 4 dager gammel ❤️ Tok Paracet og Ibux i en ukes tid eller noe etter ks’et.

Det er jo veldig individuelt da, men min erfaring er i hvert fall god :)
Takk for svar! :Heartbigred
 
Jeg hadde en veldig traumatisk første fødsel, med fare for cp og hjerneskade på baby. Gikk fint mot alle odds

Men, grunnet dette ble det planlagt Ks på nr 2

Det var en meget positiv opplevelse, Eneste som gjorde vondt var å sette kateter, venflon og luftsmerter i etterkant

Piece of cake sammenlignet med hard fødsel.

Lykke til, det går nok kjempebra skal du se!
 
Back
Topp