Planlagt keisersnitt ift termin

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Hei, jeg bare lurer på når ett planlagt keisersnitt planlegges Ift termindato.. :)
 
Her i Trondheim er det 10 dager før termin,fullgått 39 uker
 
Mener å huske det stod vanligvis 7-10 dager før termin på et infoark jeg fikk på St Olavs hospital. Men det var i 2015, mulig det er noen endringer siden da.
 
Mitt ble gjort i uke 37. Tror det var delte grunner, på den ene siden av det viktig at jeg ikke gikk i fødsel, men jeg hadde også termin i jula og jeg tror de ville sikre seg mest mulig at jeg slapp å være på sykehuset i jula dersom det skulle være behov for langvarig innleggelse etter snittet (noe det ikke ble).
 
Fikk først beskjed om 3 uker før termin pga tidligere livmor ruptur, men nå vil de ha det 9 dager før termin for å unngå komplikasjoner hos babyen. Dette skal de dog se an i forhold til hvordan det utvikler seg videre med mitt gamle KS arr. Har termin i romjula, så hadde vært mer praktisk å få det unnagjort i god tid før jul, men er visst gyn som bestemmer.
 
I info arket fra sykehuset her jeg bor står det 7-10 dager før termin, litt tidligere om man har født før termin ved tidligere svangerskap:happy:
 
Back
Topp