Planlagt igangsettelse?

MaybeBaby2021

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Gresskarfrøene2023
Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, regner ikke med at det er mulig å få…men er det noen som har fått innvilget tidligere igangsettelse? Jeg vet at jeg ikke kommer til å gå over termin grunnet stort barn sist svangerskap, at jeg er 38 år og hadde svangerskapsforgiftning…så er et risikosvangerskap jeg har. Så jeg blir fulgt med. Men, smertene i bekkenet er så sterke at jeg klarer ikke se hvordan jeg skal holde ut 8 uker til:wideyed: skal til jm neste uke, og ultralyd…lurte på å nevne dette…vil ikke være sytete, men å gå inn i jula med slike smerter (og sikkert verre enn nå) klarer jeg ikke se for meg…men bekkenet er kanskje ikke grunn til å bli satt igang tidligere?

Jeg kan ikke si noe om hvor sannsynlig det er at du får innvilget, men generelt er de ofte restriktive med det. Men vær tydelig på at det ville hjulpet deg å ha en plan hvertfall, antar overtid ikke er aktuelt liksom.
Jeg har fått igangsettelse 38+1 i to svangerskap pga tidligere dødfødsel, min psykiske helse som har vært avgjørende for den beslutningen.
Håper møtet med sykehuset blir positivt :) og antar du har prøvd forskjellig behandling for bekkenet? Det høres vondt ut å ha det sånn i så mange uker til ❤️

Jeg kan ikke si noe om hvor sannsynlig det er at du får innvilget, men generelt er de ofte restriktive med det. Men vær tydelig på at det ville hjulpet deg å ha en plan hvertfall, antar overtid ikke er aktuelt liksom.
Jeg har fått igangsettelse 38+1 i to svangerskap pga tidligere dødfødsel, min psykiske helse som har vært avgjørende for den beslutningen.
Håper møtet med sykehuset blir positivt :) og antar du har prøvd forskjellig behandling for bekkenet? Det høres vondt ut å ha det sånn i så mange uker til ❤️
Jeg tror heller ikke det er lett å få det gjennom, men tenker jeg skal snakke med jm først. Høre hva hun sier. Skal jo ikke klage, mange som har det mye verre enn meg, men ville bare sjekke litt

De setter ikke i gang fødsel før uke 37 hvis ikke det er fare for liv og helse. Bekkenet er ikke fare for liv og helse. Etter uke 37 er lungene fult utviklet og babyen er stor/sterk nok til å klare å spise og holde på kroppstemperatur. De fleste sykehus setter ikke i gang før uke 38 hvis det er snakk om av hensyn til mor. Har 2 premature barn og vet alt om komplikasjoner under og etter fødsel. Selv om jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme hadde jeg gladelig kastet opp et par uker til mot at de ble lenger i magen. Jeg skjønner godt at det er tungt på slutten, kan være helt grusomt til tider å være gravid, men vil samtidig prøve å motivere deg til å holde ut til ihvertfall uke 37. Kan det hjelpe deg å ha en maks dato eks i uke 38 (hvis sykehuset går med det) da blir det litt kortere enn til uke 40 også har du en konkret dato du kan motivere deg i mot. Kan det være til hjelp med en kortvarig sykehus innleggelse for både smertelindring og hvile?

De setter ikke i gang fødsel før uke 37 hvis ikke det er fare for liv og helse. Bekkenet er ikke fare for liv og helse. Etter uke 37 er lungene fult utviklet og babyen er stor/sterk nok til å klare å spise og holde på kroppstemperatur. De fleste sykehus setter ikke i gang før uke 38 hvis det er snakk om av hensyn til mor. Har 2 premature barn og vet alt om komplikasjoner under og etter fødsel. Selv om jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme hadde jeg gladelig kastet opp et par uker til mot at de ble lenger i magen. Jeg skjønner godt at det er tungt på slutten, kan være helt grusomt til tider å være gravid, men vil samtidig prøve å motivere deg til å holde ut til ihvertfall uke 37. Kan det hjelpe deg å ha en maks dato eks i uke 38 (hvis sykehuset går med det) da blir det litt kortere enn til uke 40 også har du en konkret dato du kan motivere deg i mot. Kan det være til hjelp med en kortvarig sykehus innleggelse for både smertelindring og hvile?
Nei jeg regner ikke med å bli satt igang grunnet hvordan jeg har det. Og tro meg, vet hvordan det er for de med premature barn - ikke noe jeg ønsker for hverken meg selv eller andre :Heartred er dessverre bare kommet dit at jeg kjenner det er nok, og da kommer slike tanker da vet du:sorry:

Er mulig å bli igangsatt dersom du ønsker det. Fikk det innvilget med nr 3 etter eget ønske pga eklampsi under fødselen med nr 2. Ble henvist til sykehuset av fastlege og måtte gjennom noen samtaler med jordmor der. Ble satt i gang i uke 38.

Back
Topp