Planlagt fødsel?

Carrojenta

Forelsket i forumet
Hva har dere planlagt av fødselen ?

Jeg har planlagt og bli hjemme så lenge jeg kan, bor så nærme sykehuset, også har jeg planer om og ikke ville ha epidural :)

Sent fra min htc mobil ;)

tar det som det kommer trur jeg. men vil ikke ha den epiduralen. har så sprøyte skrekk at nei pokker. får vi tilbud om noe andre smertestillende?

Har skjønt etter to fødsel at fødsler
Kan ikke planlegges så tar
D som d kommer:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke planlagt så mye, prøve å bli hjemme så lenge som mulig denne gangen. Har 45-50min til sykehuset, så kan ikke vente så alt for lenge. Men sist ble jeg sendt hjem 2 ganger, og det var ikke noe gøy.
Har lyst til å føde i vann igjen, men vi får se, det er ikke alltid ting blir som man har tenkt. Epidural får jeg ikke, så man får bare prøve å overleve best mulig uten noenting ;-)

tar det som det kommer trur jeg. men vil ikke ha den epiduralen. har så sprøyte skrekk at nei pokker. får vi tilbud om noe andre smertestillende?
Tror ikke du bryr deg om den når du har vondt he he :) da vil du bare få smertene bort

Jeg har igrunn ikke planlagt noe, etter at førstemann snudde seg rundt sent sist fra hode ned til seteleie og det var umulig og ble planlagt keisersnitt har jeg valgt og ta det som det kommer. Men jeg har tenkt tanken p at så lenge jeg ikke går over tiden vil jeg veldig gjerne prøve vann fødsel :) Har 30 min til sykehuset, men litt stresset etter keisersnitt sist siden da jeg skulle sette inn kateter fikk jeg bekjed om at jeg måtte få noe ri hemmede for hadde rier og 3+ åpning og jeg har ikke kjent noe som helst jeg uten om det jeg trudde var kynnere som jeg hadde fra uke 22. så litt redd for og ende opp som mamma.

I den grad det lar seg planlegge, så håper jeg det blir noe slikt som sist! Skal prøve å holde meg hjemme litt lenger denne gangen. Og så håper jeg at jeg faktisk får føde i badekaret dennne gangen, ikke bare ligge oppi der og leke hval..! Men tar det som det kommer! Gleder meg denne gangen også :)

Holde meg lengre hjemme og bruke paracet og dusjen.
Nekter å dra inn 2 døgn før fødsel denne gang;-)
Så skal jeg prøve meg uten epidural men med lystgass for lystgass hadde de ikke sist jeg fødte, og epiduralen satte riene mine i lysken istede...

Ellers sier jeg som de andre at det blir som det blir :-)

Planer og planer. Være hjemme så lenge jeg kan, IKKE badekar, lystgass er ja takk og hjem så fort som mulig etterpå;)

Jeg skal dra inn til sykehuset i uke 36. Bor et stykke unna. Skal ha med bøker og strikketøy. Ellers ingen planer.

Skal dra inn til byen og bo hos en venninne en uke før termin, har to timers reisevei til sykehuset og transportfødsel er uaktuelt, har to fødsler med kjapp fremgang fra 3/4 cm bak meg. Så mannen får heller kjøre når det setter igang. Håper ikke det skjer før den tid da :P Ellers er planen vannfødsel og å ta imot babyen selv, krysser fingrene for at jeg får en like fin fødsel denne gangen som de to forrige gangene.

Jeg har ikke planlagt noe :( Vet ikke helt hvor jeg vil føde heller.. Vingler mellom 3 steder :P

Jeg har ikke planlagt noe :( Vet ikke helt hvor jeg vil føde heller.. Vingler mellom 3 steder :p
Godt du enda har litt tid på deg da:)

Jeg vet det ikke går an og planlegge en fødsel, så var kanskje litt teit valgt av ord, men var mere ment som om noen hadde noen spesielle tanker bare:)

jeg vil egentlig at den som gir meg babyen sier "her har du Ole Magnus" for da har han på en måte et navn helt fra han ble født

Har ikke født før, men heller litt mot badekar i begynnelsen om det lar seg gjøre :) bor bare 1 km fra sykehuset, så vi er heldige.

Mh

Hva har dere planlagt av fødselen ?

Jeg har planlagt og bli hjemme så lenge jeg kan, bor så nærme sykehuset, også har jeg planer om og ikke ville ha epidural :)

Sent fra min htc mobil ;)
Jeg kommer til å reise inn med en gang jeg kjenner noe. Når minstemann kom for 15 mnd siden, gikk det bare 30 min fra første ri og til han var ute. Vil ikke ha hjemmefødsel :-)

Nei, vet ikke engang når og hvor jeg skal føde.
Har ingen ønsker eller behov, vet ikke hva jeg går til og stoler på jordmoren.

Sist hadde jeg med skrekk sett for meg vandring opp og ned sykehusganger og uendelig lange og mange timer med venting på sykehuset, men sånn ble det ikke. Han ble født omtrent i det vi kom inn døra på sykehuset, så denne gangen skal jeg ikke vente så lenge før jeg drar inn...Fikk ikke noe smertestillende sist, men er åpen for å få det denne gangen hvis det trengs.

Min eneste plan er å dra til sykehuset litt raskere denne gangen. Vi drøyde lenge før vi dro til sykehuset da jeg gikk med storesøster. Hadde jo fått beskjed om at det tok lang tid for førstegangsfødende. Nope :p hun kom som ei kule, fem timer etter første rie jeg kjente.
Så jeg håper det går like greit denne gangen, og vil helst ikke ha epidural. Brukte litt lystgass sist, og det funket greit.

Har ingen konkrete planer for fødselen, den må man ta som den kjem har jeg lært! Kanskje prøve litt mindre lystgass enn sist, følte jeg mista kontrollen.. Også vet jeg at fødselen ikke kommer til å drøye i lang tid, pga at jeg hadde keisersnitt sist! Vi bor 2 timer unna sykehuset. Så her venter man jo ikke altfor lenge før man drar inn. Men vi har takk og lov jordmor her oppe som jeg kan dra til sjekk hos om jeg skulle være i tvil om jeg bør dra til sjukehuset el ei! Men tror det er bare på ukedager, på helg ringer jeg direkte te sjukehuset så da bestemmer de. Men nå vet jeg jo litt mer enn jeg gjorde første gang! :)

Back
Topp