Planlagt eller ikke?

Absolutt ikke planlagt. Kom til å med på p -sprøyte sjokket var stort da jeg dro til legen for formen var absolutt ikke bra. hun tok ultralyd og der lå det et lite mirakel på 7+1❤️
 
Her var det på en måte planlagt men vi ble veldig overrasket likevel.

Jeg hadde liten tro på at vi skulle bli gravid med det første av flere grunner. I familien har jeg to søskenbarn og en tante (andre siden) som har slitt og måttet bruke ivf. Noen men hell og flere der det ikke har gått. Samtidig har jeg gått på p-piller i 9 år og hørt at det kan ta ganske lang tid etter man slutter. Kjæresten min fikk også som tenåring sprøyter for å stoppe veksten og dette kunne ha påvirkning.

Jeg sluttet dermed på p-piller i februar da jeg fikk meg fast jobb. Vi brukte fortsatt kondom fram til midten på mai og da bestemte vi oss for at vi skulle prøve ettersom vi var redde for det skulle ta flere år.

8.juni testet jeg positivt etter å vært forkjøla men også kvalm i noen dager, trodde ikke den skulle være positiv. Vi ble veldig overrasket over at det gikk på første forsøket og utrolig lettet❤️
 
Planlagt her, men gikk en del fortere enn vi hadde forventet. Tok ut spiralen 03/04, og gravid etter første mens som kom 27/04. :love7Tenkte det kom til å ta noen måneder etter 11 år med hormonspiral.
 
Planlagt ^^ Sluttet med prevensjon rundt mars måned og kjøpte ELtester i juli. Nå er jeg straks 9 uker, og vi håper begge at ting går fint slik at vi får møte vår vesle i mai ❤️
 
Tja. Vi prøvde ikke aktivt, men jeg begynte aldri på prevensjon igjen etter fødselen i sept. -22. Jeg fulgte ikke med på syklus som uansett var helt ute å kjøre mens jeg ammet. Vi hadde ikke bestemt oss om vi virkelig ønsket et tredje barn, men var altså uforsiktige og lot skjebnen bestemme. Var likevel et sjokk da testen var positiv, spesielt siden det blir veldig tette barn. Litt stresset, men likevel veldig velkomment. :)
 
Sånn akkurat passe planlagt. Vi har ei jente født i juni 22, og ville ha to tette. Hadde store planer om å bruke sommerferien til å drikke vin og kose meg før ny graviditet til høsten, men tenkte i mai at «det gjør jo ikke noe å begynne å prøve litt nå, det sitter jo ikke på første forsøk likevel». To uker senere var mensen sein, testen positiv og sommeren med vin og sang ble bytta ut med spying på nesten hver eneste busslomme langs E6 fra Sunnmøre til Gøteborg :hilarious:
 
Back
Topp