Planlagt eller ikke?

Otermamma

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Har vært leenge på overtid med mensen før, og brukt 80kr på negativ test, så trodde ikke det var noe spesielt denne gangen heller. Jeg er ganske sparsommelig av meg, så å kjøpe en test var ikke aktuelt. Meeen jeg nærmet meg tre uker på overtid. Det var da jeg oppdaget at det finnes jo 8-pakninger med test-strips, som de selger på Rema attpåtil! Tester ville jeg få bruk for uansett; vi hadde tenkt å begynne å prøve til neste år eller året etter. Var jo en investering.

Jeg jobber som elektriker, og rett ved el-grossisten ligger det en Rema, så jeg kjøpte en pakke tester og tok dem med på toalettet inne på grossisten. Var 85% sikker på at det ikke kom til å være noe.

I stedet dukket det opp en helt mørk linje bare sekunder etter jeg testet - og deretter kom kontroll-linja.
Tror aldri jeg har vært så i sjokk i mitt liv.

Meen jeg har jo veldig lyst til å bli mamma! Så det er jo bare en glede. Livet er heldigvis ganske så på stell for tiden; er nyutdannet elektriker (fagbrev i mars), har vært gift i tre år (giftet meg da jeg var 18), og har kjøpt egen bolig som vi overtar i november.

Bikker 12+0 uker i morgen! Er fremdeles i sjokk - gleder meg veldig til å høre og se lille "Blåbær" og få sjekket at alt er bra der inne.


Flere som fikk seg en liten "bonus" eller overraskelse?
 
Så koselig at du delte dette! Kjenner igjen den uvirkelige følelsen. Her var det planlagt, men likevel et sjokk å se de to strekene :hilarious:

GRATULERER!!!
 
Gratulerer :Heartpink her er det planlagt, men det er fortsatt litt vanskelig å forstå at man virkelig skal bli mamma :woot:

Jeg er forresten også nyutdannet elektriker!
 
Her var det semi-planlagt (hadde bevisst sluttet på prevensjon halvannen måned før), men mtp at mannen var i Spania da jeg vanligvis ville hatt eggløsning, tenkte jeg at det ikke kom til å skje den måneden. Jeg testet meg dagen før jeg vanligvis ville fått mensen, og den var negativ. Så jeg slo meg til ro med det, og gikk selvfølgelig på den fyllafesten et par dager etter… Mensen kom, men kom liksom aldri i gang, og stoppet plutselig opp etter et par dager. Tok en ny test (var 90% sikker på at den var negativ) og fikk det største sjokket i mitt liv da det var to ganske tydelige streker :hilarious:
 
Planlagt, men likevel ikke her. Dvs vi hadde planer om å prøve i år, men ikke før til høsten pga renovering av hus. Hadde sluttet på prevensjon for en stund siden fordi jeg fikk så uregelmessige blødninger ig det var plagsomt. Så tracket mensen og unngikk/hopper av i svingen de usikre dagene. Mitt store mål var å kunne drikke vin og spise oster på bryllupsreise i Paris i mai. Så da den var overstått fulgte jeg ikke så godt med lenger. Kjente at jeg hadde eggløsning og vi hadde sex, men jeg tenkte at det får jo ikke med en gang uansett. Så feil kan man ta gitt..
 
Vi skulle begynne å prøve. Snakket med legen før jeg sluttet på prevansjon og hun sa jeg måtte være tålmodig, at det var vanlig at det tok litt tid etter 10 år med p-piller.. men det gikk jo ikke 1 mnd en gang!❤️✨ Veldig sjokk, men også veldig gøyt! Mensen min kommer på minuttet nesten så da jeg var 3 dager over tok jeg en test og der var det to streker
 
Her var det planlagt. Etter ca ett pr med prøving ble det omsider ivf på oss som klaffet på første forsøk :Heartpink :D
Etter stimulering fikk vi vite at jeg kun hadde to eggposer som var godt nok utviklet og at vi burde vurdere og avbryte forsøket. Vi stolte på magefølelsen og kjørte på. Til uttak fikk de kun ett!!!! Egg:rolleyes:
Og dagen etter kom telefonen om at de så befruktningstegn. Satt tilbake to dager etter det igjen og ventet 14 lange dager før det var testdag (blodprøve ) og jammen var den ikke positiv. Hadde høye hcg verdier.
Vi er heldige:Heartpink:love017
 
Gratulerer :Heartpink her er det planlagt, men det er fortsatt litt vanskelig å forstå at man virkelig skal bli mamma :woot:

Jeg er forresten også nyutdannet elektriker!
Så gøy! Både med graviditet og med fagbrev. Det er det flott yrke!
 
Litt både òg her også egentlig. Vi var jo semi aktive prøvere, men har bommet på EL en stund. Hadde samleie CD12, og plutselig bestemte EL seg for å komme ca 10 dager tidligere enn normalt, så fikk EL bare et par dager etter samleie. Gikk rundt og sa til mannen at "nå skjer det", han trodde ikke helt på meg, men 8 dager etter EL var det to streker på testen gitt.
Har hatt en sterk følelse på at jeg skal få en sønn i februar (i maaange år), og nå har jeg termin i slutten av februar. Veldig spent på om det blir sønn eller datter, da.
 
Gratulerer!!

Her er det so planlagt som det går an å bli :laughing002 Vi er to kvinner, so er IVF-baby. Kan ikkje kome å skylde på uhell vi, vertfall!
Gratulerer med den lille spiren!
Må bare spørre - har sett flere lesbiske par som velger å la kvinne 1 bære fram kvinne 2's barn (og så bytte senere - noen bruker samme donor også, så barna blir biologiske søsken), som er en ganske stilig løsning synes jeg, hvordan har dere gjort det?
 
Gratulerer med den lille spiren!
Må bare spørre - har sett flere lesbiske par som velger å la kvinne 1 bære fram kvinne 2's barn (og så bytte senere - noen bruker samme donor også, så barna blir biologiske søsken), som er en ganske stilig løsning synes jeg, hvordan har dere gjort det?
Vi gjer det offentlig, då trur eg ikkje ein kan bære kvarandre sine egg, litt usikker igrunn. Trur det berre gjeld privat, vi fekk vertfall ikkje opplyst om den muligheita no når vi gjekk offentlig. :)
Eg har eit barn frå tidlegare forhold, so dette blir siste barnet uansett, so treng ikkje å bruke donor fleire gongar. Men etter kva eg har forstått, vil vi kunne få same donor om vi ombestemmer oss, då kvar donor kan gje barn til seks familiar, og sidan vi får eit barn med denne donoren no, har vi familierett. So om donor har fleire strå på lager siden, vil vi nok kunne bruke same isotilfelle.
 
Semi-planlagt. Spiller idrett i 1. divisjon og vil egentlig ikke gi opp den delen av livet så tok ut spiralen i april og lot det bli opp til kroppen å avgjøre om det ble baby eller ny sesong :wtf:
 
Vi planlagte :D
Sluttet på p-piller i november, sluttet med kondom i januar, første prøveperiode i februar og spire satt i mai :hello2

Vi hadde tenkt det ville ta lang tid og forberedt oss på og evt måtte søke hjelp da jeg i flere år har fått vite at jeg ville ha utfordringer med å bli gravid. Mtp diagnoser som PCOS, endometriose, uregelmessig menstruasjon utenom p-piller og generelt lange sykluser med fraværende positive eggløsningstester.
Med bakgrunn i dette logget vi i kalender, tok eggløsningstester og fulgte med :salut Begge rimelig sjokkert når spiren satt på "første" og vi er nå inne i uke 13!
 
Her var det veldig planlagt.

Sluttet på ppiller rundt påska i fjor, men gikk et år uten verken jevnlig mensen eller noe som skjedde. Testet også om eggløsning uten at det slo ut.

Ble henvist til utredning april i år og fikk påvist PCOS. Startet umiddelbart på medisin for modning av egg og 2 uker etter var eggløsningstesten positiv. (Det var en veldig koselig helg ;) ) hadde en magefølelse på at noe satt. 9DPO var testen positiv :love2
 
Back
Topp