Planlags keisersnitt?

Mamma25

Flørter med forumet
Hei alle sammen

Jeg slenger meg på her inne å lager en ny tråd. Jeg er gravid med nummer 2. Fikk ei lita prinsesse juli 2011 som ble forløst med hastesnitt.

Datteren min lå i seteleie helt frem til fødselen, derfor ble det tatt noen tester og scanning for å måle bekkenet mitt. Dette fordi de skulle se om jeg kunne føde normalt. Da ble bekkenet mitt målt til å være "på kanten" til stort nok til normal fødsel. Jeg ble liggende med intense rier og smerter i 27 timer uten at det skjedde noe, derfor ble hun til slutt forløst med hastesnitt.

Jeg er derfor litt bekymret denne gangen, jeg er usikker på om de har tenkt å la meg få velge selv mellom normal fødsel eller ks. Er det noen som har opplevd lignende selv ? Selv er jeg faktisk litt i tvil, kunne tenkt meg en samtale med de på sykehuset for å diskutere neste fødsel.

På forhånd, takk for svar! :)

Heisann :D

Jeg ble tatt med haste ks januar 2011.
Ikke pga bekkenet å sete leie, MEN.

Nå r du har vært igjennom det du har vært, så vil jeg tro at du vil bli sjekket litt oftere mot slutten for å se hvilket leie babyn ligger i.

Jeg selv ville ha ønsket vaginal fødsel, så lenge babyn lå i hodeleie, men ville faktisk ha valgt planlagt ks ved sete leie, for å sleppe nye 27 mer eller mindre timer med vonde rier, for å så ende opp med haste snitt alikevel.

Tror du må kjenne litt på følelse fremover, å diskutere det med legen din/evt jm/lege på fødepol.

Dem er jo der for å hjelpe deg, så en samtale ville jo aldri ha skadet, også for å høre hva dem syns :)

Heisann :D

Jeg ble tatt med haste ks januar 2011.
Ikke pga bekkenet å sete leie, MEN.

Nå r du har vært igjennom det du har vært, så vil jeg tro at du vil bli sjekket litt oftere mot slutten for å se hvilket leie babyn ligger i.

Jeg selv ville ha ønsket vaginal fødsel, så lenge babyn lå i hodeleie, men ville faktisk ha valgt planlagt ks ved sete leie, for å sleppe nye 27 mer eller mindre timer med vonde rier, for å så ende opp med haste snitt alikevel.

Tror du må kjenne litt på følelse fremover, å diskutere det med legen din/evt jm/lege på fødepol.

Dem er jo der for å hjelpe deg, så en samtale ville jo aldri ha skadet, også for å høre hva dem syns :)

Tusen takk for svar! :)
Jeg tror jeg har lyst å føde normalt om det er hodeleie som du sier, så blir det nok til at jeg forlanger KS om babyen ligger i seteleie! :)

Tusen takk for svar! :)
Jeg tror jeg har lyst å føde normalt om det er hodeleie som du sier, så blir det nok til at jeg forlanger KS om babyen ligger i seteleie! :)

Har en følelse av at legene vil si det samme ;) Siden det var det som skjedde med nr 1. Krysser fingre for at lille er flink å ligger i hodeleie mot slutten :D

Har en følelse av at legene vil si det samme ;) Siden det var det som skjedde med nr 1. Krysser fingre for at lille er flink å ligger i hodeleie mot slutten :D

Men, nå glemte jeg faktisk å nevne at førstemann snudde seg natt til termin. Så hun lå faktisk med hodet ned under fødselen, men lå bare å stanget og ville ikke ut. Jeg fikk aldri mer enn 3 cm åpning :O
Så det er derfor jeg er skeptisk til normal fødsel!

(skjønner ikke hvordan jeg glemte noe så vesentlig. Tror denne graviditeten gjør meg litt glemsk, hehe)

Ahaaa. hmmm, nei da ville jeg ha tenkt litt på det, å disuketert med de profesjonelle. kanskje dere kommer til en enighet sammen, så du slepper å ta avgjørelsen helt aleine.

Diskuter det med din kjære også. Tenker at dt var nok ikke noe artig opplevelse for han heller.

Å et planlagt ks vil jo gå rolig å hærlig for seg har jeg hørt.

Hadde akutt ks. med første. Prøvde å føde andremann vanlig, men etter 16 timer og full åpning, så ville ikke livmoren min mer. Da var det bare å haste avgårde til et nytt keisersnitt. Skulle gjerne fått muligheten til å føde vanlig, men går det ikke så går det ikke.

Første kom med keisersnitt i 2010 etter 20 timer og dårlig fremgang. Ble hastesnitt,men ikke sånn at det var noe farlig for hverken meg eller babyen.
Jeg hadde epidural og fikk da være våken,og det tar veldig ålreit syns jeg. Men denne gangen håper jeg virkelig jeg får føde vaginalt. Har ikke tenkt meg å ha fler barn og vil gjerne få oppleve "vanlig" fødsel.

Jeg har ikke hatt ks, født normalt begge gangene og har planer om det nå og. Men jeg vet og har hørt fra andre at med god planlegging og god kommunikasjon med lege og fødeavdeling, så kommer alt til å gå bra:) Du kan velge sjøl om du vil ha planlagt ks hvis du bekymrer deg veldig for å ligge så lenge i fødsel, og ende opp med haste ks. det kan jeg skjønne at man tenker en del på. Masse lykke til og håper det ordner seg:)

Med nummer 1 ble det hastekeisersnitt, hun lå i seteleie. Det som skjedde her var at navlestrengen datt ut etter vannavgang og kom i klem... Var fælt rett og slett. Så viss denne babyen ligger i seteleie så kommer jeg nok til å gjøre det jeg kan for å få planlagt denne gangen, både for min egen, mannens og babyens skyld. Men håper så inderlig at dette blir en fin fødsel der alt går bra! Men nå var situasjonen din litt annerledes da, siden hun faktisk var snudd ved fødsel... det beste er sikkert å forhøre seg med legen :)

Back
Topp