Planla du å amme? Gikk det som forventa?

M

Moderator Marte

Guest
Eller kanskje du visste før fødselen at du skulle bruke flaske? :)
 
Jeg antok jeg skulle amme, og jeg ammet.

Ikke helt uten problemer, men det har ordnet seg, og alle tre er fullammet i et halvt år og ammet videre til de var rundt to år
 
Jeg gikk inn for å amme med begge to. Hadde problemer med første, så gikk inn med innstillingen at jeg skulle prøve med nr 2,men ikke for enhver pris. Heldigvis har det gått fint :)
 
Jeg ville amme, gikk inn for det hundre prosent. Gav aldri flaske. Fikk overproduksjon, men klarte oss gjennom det også selv om det var tøft. Ønsket om å amme var så stort at jeg ikke ville gi opp. Ammer fortsatt, litt over året nå. Nr to kommer i mars/april.
 
Jeg skulle amme. Jeg hadde startproblemer med første, men det gikk fort over. Med yngste har det vært en kamp, med pupper i brann de første månedene. Fremdeles blir jeg sår, og ungen er 17 måneder. Men det har vært verdt det :)
 
Jeg skulle amme , tenkte at om jeg må flaske , kommer jeg til å dø. Jeg ammet begge og skal amme nr 3. Gratis mat, lettvint, nattesøvn Er gull verd. Så får man det til er jo det fantastisk. Går likevel ned angst for å miste melka.

Misunner ikke de som ikke får det til :(

Så jeg håper på å amme igjen, ellers dævver jeg haha...flaskestyr er nedtur.

Kjenner flere som velger å flaske , det er jo dems valg :) de har sine grunner , også er det de som prøver og prøver . Noen av de har angret . For den pilla som stopper melkeproduksjon har gitt de hengepupper , noe som kan være en bivirkning. Så hadde de visst det, hadde de pumpa sier de.
 
Planla å amme hvis det ikke ble for mye trøbbel med brystbetennelser. Endte opp med å pumpe i 3 mnd fordi lille var for liten til å få til amming. Men nå er han selvforsynt. Bonusen er at han også tar flaske. [emoji1303]
 
Planla å amme begge mine, det gikk ikke med første, og har vært trøblete med andre. Men vi ammer, også får han litt påfyll med mme når produksjon er litt treig.
 
Planla amme ja. Måtte pumpe første 8 ukene grunnet sonde, men nå går det som smurt :)
 
Planla å amme, men visste ikke at det skulle bli så vondt og vanskelig i starten.. Var veldig nære å kaste inn håndkleet ganske tidlig, ga mest flaske i starten, men etter 3 uker var vi over på fullamming og ammet til han var 13 mnd :) Skal amme så lenge som mulig denne gangen også, og nå er jeg litt bedre forberedt :)
 
Planla å prøve å amme, vi hadde masse startproblemer og vurderte å gi opp annenhver dag. Men plutselig løsnet det. Etter 5-6 uker var det problemfritt og etter 8 uker kunne vi endelig fullamme. Håper å få ammet lille i magen og, men kanskje uten startproblemene
 
Planla å amme og var veldig viktig for meg å få det til av ulike årsaker, delammet i 16 uker før jeg kastet inn håndkle. Kostet mer enn det smakte og skulle stoppet mye før, men var alt for sårt når jeg sto midt i det. Blir å prøve igjen med en evt nr 2, men kommer ikke til å styre like mye igjen om vi møter på problemer.
 
Planla og håpet jeg kunne amme, og det gikk veldig fint [emoji4] veldig takknemlig for at jeg ikke har hatt problemer med amminga i det hele tatt med noen av dem
 
Planla det, og har gjennomført planen. Blitt ei flaske i ny og ne, men ikkeno fast.
 
Planla å amme med forbehold om at babyen og jeg trivdes med det. Har vært igjennom tette melkeganger, sopp og brystbetennelse, men jeg har fått bukt med de tinga ganske kjapt, og har derfor klart å fortsette.

Hadde en periode i starten der det ble litt pumping og frustrasjon pga tette melkeganger, men alt det styret med koking av flasker og pumping osv ga meg mer motivasjon til å fortsette med amminga :p

Håper jeg klarer å fortsette med amming en stund til :)
 
Planla og amme. Prøvde så godt jeg kunne, baby gikk ikke opp i vekt og måtte få ekstra... Prøvde og få til fullamming frem til 7mnd og da var det bare og innse at jeg desverre ikke hadde annlegg for amming.

Hver stein ble snudd i forsøket om fullamming. Var det verdt det. Nei!

Skal jeg ha flere barn gidder jeg ikke å styre sånn. Heller lykkelig mamma enn en ulykkelig en...
 
Planla å amme. Så ikke for meg at det ikke kunne gå. «Alle» får det jo til. Men lillegutt tok ikke puppen og fikk ikke nok hjelp, så her ble det flaske, dårlig samvittighet og verdens verste følelse av å ikke kunne gjøre det man er ment til.
Om vi noen gang skal ha en til så skal jeg betale av egen lomme for å få ordentlig ammehjelp
 
Jeg planla å amme. Strevde litt i begynnelsen, men det gikk seg til etter 4-5 uker. Fullammet i 6 mnd og delammet frem til 10 mnd. Da var ikke frøkna interessert lengre. Håper jeg klarer å amme neste baby like mye :)
 
Planla å amme. Så ikke for meg at det ikke kunne gå. «Alle» får det jo til. Men lillegutt tok ikke puppen og fikk ikke nok hjelp, så her ble det flaske, dårlig samvittighet og verdens verste følelse av å ikke kunne gjøre det man er ment til.
Om vi noen gang skal ha en til så skal jeg betale av egen lomme for å få ordentlig ammehjelp
Jeg planla også det med førstemann, og angret enda på at jeg dro det så langt som jeg gjorde :dead: ser ikke tilbake på den tiden med forsøk på mislykkede amminger, pumping og stressing som en god tid :( denne gangen har det gått så fint :Heartred
 
Back
Topp