Planla dere fødsel...

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
i forhold til barnehage? Prøvde dere med vilje å få termin rundt sommeren pga bhg, eller var det tilfeldig at det var nå det klaffet?
 
Nei, det var bare tilfeldig. At det passer såpass greit med barnehagestart er bare et pluss. Vi forventet lenger prøvetid enn vi hadde. :)
 
Vi hadde allerede prøvd i syv mnd, så det var en velkommen tilfeldighet, som passet veldig bra :D
 
Helt tilfeldig her![emoji85] Vi hadde ett "kriterie" under prøvingen, og det var at knøtten ikke skulle ha termin i desember. Samboer har selv bursdag i desember og syns dette er veldig kjipt. Han ønsket derfor ikke det samme for sitt barn.
 
Absolutt ikke, bare ekstremt flaks at vi klarte det siste måned før prøverørsforsøk;)
 
Tenkte litt på når på året det passet best med fødsel, men det tok år og dag før det klaffet med førstemann, og fulltreff på første forsøk med andremann, så det er jo sjeldent under vår kontroll ;)
 
Helt tilfeldig her også [emoji1] Så passer supert sånn sett denne gangen, for jeg har to vinterbarn (november og januar) fra før, og da ble det litt mer venting [emoji87][emoji1]
 
Tilfeldig at det var nå det klaffet, for vi har prøvd en stund. Men det er jo noe alle sier da, at vi får på en veldig fin tid.
 
Tilfeldig :) Blei gravid i 11 pp.. Også artig at eg har termin nokre dagar før eldstemann blir 8 år ;-) (termindato som vat på han og denne babyen er ein dag i forskjell).
 
Delvis planlagt her. Er student og ønsket termin i god tid etter siste eksamen i mai/juni :)
 
Vi prøvde jo aktivt og ønsket et vår/sommer barn, men tenkte ikke så mye på det med barnehage. Fristen var jo ut oktober da, nå ut november så det tenkte vi ikke så mye på. Men det skal sies at vi ikke håpet på et januar/februar/mars/april barn pga barnehage. Her i området er det vanskelig å få plass utenom hovedopptaket og vi hadde ikke hatt råd til å være hjemme i 1,5 år...
 
Tilfeldig. Trodde ærlig talt det skulle ta mye lenger tid, da vi brukte 16 måneder + 2 aborter på å få nr 1. For oss spiller det ingen rolle, da jeg går hjemme uansett, men det er likevel perfekt timing :D
Har ei jente født i mai, og ser for meg at denne kommer i mai den og. Men det er kanskje bare ønsketenkning :) Juni er en fin måned det og :D
 
Nei. Vi skulle egentlig ikke begynne å prøve før førstemann var ferdig med bleier, men slik ble det ikke. :) Men det er jo veldig greit med tanke på barnehage, selvom jeg sender ikke noen barn under 2år ditt av mine grunner :)
 
Planla det ift barnehage/permisjon både denne gangen og sist! Heldigvis var vi heldige og det klaffet på 1.forsøk begge disse gangene!
 
Ikke sånn planlagt. Men har styrt unna prøving for november/desember barn..
Etter 2,5 års prøving var det fint at det ble sånn da
 
Nei :) Og selv om dette passer ypperlig skal jeg være ærlig å si at hvis jeg kunne valgt kun mtp barnehage ville jeg hatt lille et par mnd før, sånn at vi kunne vært hjemme noen måneder ekstra før han ble året og barnehagestart :) Nå må vi uansett ta plassen fra august, selv om jeg godt kan tenke meg å være litt lenger hjemme med han. Men et år blir for lenge, både med tanke på økonomi og at jeg vil han skal starte i barnehage før han er drøyt to år.
 
Vi prøvde i 7 mnd, men jeg tok ikke ut spiralen før i slutten på mars nettopp fordi hvis vi skulle blitt gravide da hadde han mest sannsynligvis kommet i januar :) Så delvis tilfeldig og delvis planlagt her da :p
 
Back
Topp