Planer for fødsel?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Har dere noen planer for hvordan dere ønsker fødselen skal være/bli? Av erfaring vet jeg at det sjeldent blir slik man planlegger og tenker, men likevel.

Forrige fødsel var jeg helt sikker, fra ganske tidlig på at jeg skulle ha epidural. Og etter å ha hatt rier i nesten halvannen døgn så ble det sånn, jeg var fullstendig utslitt og fikk slappet av ca. 60 min etter jeg fikk den før pressriene startet, da følte jeg nesten ikke den hadde noe for seg lenger. Jeg var så sliten forrige gang at jeg knapt husker noe.

Denne gangen her ønsker jeg å prøve uten epidural, og om jeg er i stand til det ønsker jeg å prøve å ta i mot barnet selv [emoji5] jeg håper jeg kan være mer tilstede denne gangen.

Hvilke tanker har dere om fødselen?
 
Har ikke så mye tanker. Ønsker å følge samme løpet som sist. Bli hjemme så lenge som mulig, få "slappe av" litt i badekaret, hvis det er mulig. Er for overvektig til å få føde i vann, men en tur oppi fikk fart på sakene sist. Skal ikke ha epidural. Ønsker kanskje å prøve å være oppreist litt mer på sykehuset denne gangen. Ble mest liggende i senga sist. Det var egentlig litt rart, siden jeg bare gikk rundt, så lenge jeg var hjemme. Prøvde lystgass sist, men hadde ikke noe særlig effekt av det. Hjalp litt på fokuset på pustinga da, så satser vel på det denne gangen også. Tenkte prøve litt sånn fødselsforbrederende meditasjon i tiden før fødsel.:)

Gruer meg ikke i det hele tatt. Syntes det var greit sist. Det eneste jeg syntes var helt jævlig var hver gang de skulle sjekke åpning. Har tydeligvis en veldig ømfintlig livmorhals. Det var det verste med hele fødselen sist, og det eneste jeg husker med negative følelser.
 
Jeg fødte i badekar sist, og kunne virkelig tenkt meg det denne gangen også!:Heartred Var bare på sykehuset i 2 1/2 t sist, så jeg bare håper jeg kommer frem i tide og slipper ambulansefødsel! Det er frykten! Var bestemt sist på at jeg ikke ønsket epidural, og vannfødsel var jo bare så greit. Fikk vasket både meg og ungen med en gang:)
 
Jeg har tenkt til å ta det mer med ro hjemme, tror jeg, hadde vannavgang og rier i over et døgn sist men kun aktiv fødsel i 40 min så får se, og skal ha anestesi legen inn med en gang for å se om de greier å sette epiduralen.

Eneste tankene jeg har :D haha, kan utdype litt sånn at førstegangs fødende her ikke tror at epidural er et problem. Jeg har skoliose med s-kurve begge veier samt helt vridd ryggrad i toppen, men sist sto jeg ikke nok på mitt med at jeg ønsket at anestesilegen skulle sjekke med en gang og det førte til en mindre hyggelig opplevelse, men det er fordi ryggraden min er et kapittel for seg selv :)
 
Jeg håper den blir lik som sist [emoji4] Lå i badekar store deler av fødselen sist, og håper jeg kan føde i badekar denne gangen. Håper at jeg også denne gangen ikke får behov for epidural.
 
Jeg er veldig usikker på hvordan jeg vil ha det denne gangen.. Hadde en lang fødsel som endte i haste ks sist, babyen var for stor rett og slett. De dro det ut i endingen før de bestemte seg..

Andre fødsel ble vaginal og burde nok ikke ha vært det..

Så jeg er jammen ikke sikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette med fødsel denne gangen. Jeg ønsker veldig å få babyen til meg med en gang denne gangen. Det fikk jeg ikke med noen av de andre. Noen andre ønsker har jeg foreløpig ikke.
 
Begge fødslene mine gikk relativt raskt, så ble lystgass og såvidt litt badekar. Denne gangen kunne jeg faktisk ha tenkt meg å føde i badekar, men får se hvordan det blir når det hele står på [emoji4][emoji4]
 
Siden jeg ikke har født før, har jeg ingen ønsker eller tanker om fødsel per nå. Annet enn at jeg nok kommer til å be om epidural og annet de tilbyr [emoji85]
 
Jeg håper fødselen blir mest mulig lik min fødsel nr 2. Første gangen er ett kapitel for seg sjøl og kunne endt ganske annerledes enn det heldigvis gjorde.
Men jeg tar det litt som det kommer men jeg SKAL i alle fall ha lystgass:hello2 Ønsker å stå litt mer oppreist siden bekkenet mitt er litt skeivt visstnok.
 
Back
Topp