Plan- eller SOS fadder?

kaosfest

Glad i forumet
Selvfølgelig litt påvirket av artistgalla på tv2 nå, men har mange ganger tenkt at vi skal få et fadderbarn.
Får en uggen følelse i magen når jeg ser foreldreløse barn, og her har vi i overflod...
Så nå er tiden inne for at tanken skal bli til handling!

Men- jeg har lest litt om både Plan og SOS, og klarer ikke bestemme meg for organisasjon.

Hvor har dere fadderbarn, og hvorfor?

Det ble til at vi registrerte oss som Plan fadder. Det som avgjorde var at vi kunne velge kjønn og alder på et barn, og da er det lettere for våre gutter å forstå og samtidig lære litt.
Det er jo seriøse organisasjoner begge to, så følte jo at det ble riktig uansett :love2

Vi har ett fadderbarn gjennom Plan, fikk det når guttungen ble født.
Vi skal ha ett fadderbarn for hver barn vi får :-)
Vi tenkte ikke så mye igjennom hvilken organisasjon vi ville ha egentlig, men tror nok hjelpen kommer fram uansett hvilken du velger :-)

Det ble til at vi registrerte oss som Plan fadder. Det som avgjorde var at vi kunne velge kjønn og alder på et barn, og da er det lettere for våre gutter å forstå og samtidig lære litt.
Det er jo seriøse organisasjoner begge to, så følte jo at det ble riktig uansett :love2
Det ble slik vi valgte også. Føltes litt "feil" og "velge barn", men samtidig ville vi at det skulle være noen det var lettere for jentungen og "identifisere seg med". :)

Vi har hatt fadderbarn siden jeg var 18 år. Er nå på fadderbarn nummer to. Har hatt begge to gjennom Plan. Egentlig litt tilfeldig, men for oss spilte det ingen rolle på kjønn, alder og hvor barnet kom fra. Har hatt en på 16 år fra Uganda og en på 7-8 fra Zimbabwe, tror jeg. Litt usikker.

Så bra med flere faddere! Jeg har brukt SOS barnebyer i veldig mange år og er veldig fornøyd! Var først fadder til ei søt jente som jeg var fadder til helt til hun ble 18 år. Nå er jeg fadder til en herlig gutt som har blitt 14 år :)

Vi ble SOSfaddere i går:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Vi har fadderbarn gjennom Plan.. Veldig kjekt.. :-)

Vi har fadderbarn fra plan. Vi fikk en gutt på 15 år. Ble litt rart, da vi samtidig fikk vårt første barn. Så vi har ikke gjort så mye mere enn å betale. Men det viktigste er at det hjelper dem, og ikke alderen.

Back
Topp