Plagsomt høy forbrenning!

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Kiloene raser mens jeg ammer! Spiser som en helt, men er blitt radmager.. Synes selvfølgelig det er fantastisk at jenta legger godt på seg på sunn og god morsmelk, men nå er jeg helt utmattet. Har ikke energi igjen til noe som helst! Kan sovne mens jeg ammer, regner med det er fordi hun igjen tar det siste energilageret jeg har. Hun er bare 4mnder, så må amme en stund til. Nå veier jeg 53kilo, hele ti kilo mindre enn min trivselsvekt. Føler meg direkte stygg.. 

Er det flere som har samme problem? Evt tips?

Kjenner så altfor godt til det :( 

For min del var det ingenting som hjalp. Jeg sluttet å trene, prøvde all slags ernæringstilbehør av alle sorter, spiste jevnlig og sunt, bla blabla bla bla.... Ingenting hjalp..

Det eneste som har fått meg opp i vekt er å gå gravid.. men herregud, jeg kan jo ikke konstant gå gravid heller bare for å gå opp i vekt *fnis*

Har du prøvd å snakke med legen din om dette? Det kan jo hende det har kommet noe nytt i det siste som kan være med å hjelpe på.

Håper uansett du finner noe som kan funke litt for deg. Er ikke barebare med dete problemet.. Og hjelper ikke på når folk sier ting som "er det ikke bare å spise mer da" eller " herregud, er DET noe å klage på da?? ?Er verre med de som ikke klarer å slanke seg".
Mitt beste råd ang de håpløse kommentarene er å lukke ørene. Bare drit i de, for de aner virkelig ikke hva de snakker om...

Masse lykke til!!! *klem*

huff! Høres ikke kjekt ut! En venninne måtte slutte å amme nettopp av den grunn! Hun var bare skinn og bein igjen til slutt! :/ 

Håper de finner noe som kan hjelpe deg, ellers må du bare vurdere.. 
Hva er viktigst? :) 

Jeg ville reist til et treningssenter eller en lignende treningssjappe og kjøpt proteinpulver og karbopulver. Det blander du i melk, og drikker som shake. Da får du iallefall i deg større doser ekstra næring.

Hjalp ikke for meg å ta til meg ekstra næring via alle de shakene og greiene de har på treningsstudio, for næring hadde jeg nok av. Så er ikke noe selvfølge at det hjelper. Man burde sjekke stoffene sine hos legen for å finne ut hva man har for lite av, evt for mye av.

ok. Takk for råd :) Gravid igjen nå? Neeei.. Tror ikke det er aktuelt :p

Trone skrev:
Kjenner så altfor godt til det :( 

For min del var det ingenting som hjalp. Jeg sluttet å trene, prøvde all slags ernæringstilbehør av alle sorter, spiste jevnlig og sunt, bla blabla bla bla.... Ingenting hjalp..

Det eneste som har fått meg opp i vekt er å gå gravid.. men herregud, jeg kan jo ikke konstant gå gravid heller bare for å gå opp i vekt *fnis*

Har du prøvd å snakke med legen din om dette? Det kan jo hende det har kommet noe nytt i det siste som kan være med å hjelpe på.

Håper uansett du finner noe som kan funke litt for deg. Er ikke barebare med dete problemet.. Og hjelper ikke på når folk sier ting som "er det ikke bare å spise mer da" eller " herregud, er DET noe å klage på da?? ?Er verre med de som ikke klarer å slanke seg".
Mitt beste råd ang de håpløse kommentarene er å lukke ørene. Bare drit i de, for de aner virkelig ikke hva de snakker om...

Masse lykke til!!! *klem*

Signerer denne For meg, hjalp å slutte å amme etter 4,5 måneder, jeg var som du, 10 kg under trivsel.... Men så måtte jeg på medisin å. Snakk med legen din :)

Jeg hadde samme problem. Var nede i 49 kg til slutt, så ikke riktig klok ut og var fullstendig utslitt. Drakk næringsdrikk, uten at det hjalp.

Jeg begynte vel gradvis å legge på meg igjen da jeg sluttet å amme, selv om det var andre grunner enn vekten min som gjorde at jeg sluttet.

Har ingen andre tips enn å få i seg ekstra næring - men det er ikke så lett, jeg fikk det ikke til...

Slik var det hos meg også, en måned etter fødsel hadde jeg rast ned 20 kg. Og veide ikke mer en 45, og alle sa du må jo bare spise mer. Jeg sluttet å amme, ble sendt til ernæringsfysiolog og etter tre år hadde jeg klart å gå opp fem kg. Jeg har ernæringsdrikker på blåresept og drikker dette i tillegg til måltidene. (ikke nå, for nå bare kaster jeg opp av de) Så jeg bruker mellom 3-4stk om dagen. Det er vel 400 proteiner eller kalorier (noe sånt iallefall) så jeg fikk i meg mellom12 og 1600 i tillegg til de vanlig måltidene. Da gikk jeg sakte opp. Men brukte tre år på 5 kg. Snakk med legen din, håper han kan hjelpe deg. Sjekke stoffskiftet ditt er også veldig viktig!

Kjenner meg igjen i det du skriver. Da eldste var 9mnd gammel veide jeg 50kg(jeg er 180 høy) da blei jeg innkalt av legen ;)
Etter hvert måltid startet jeg opp med nutrishakes fra apoteket, etterfulgt av proteinshake. klarte å stoppe vekta på 47 kg.

Var som å ha et atomkraftverk i kroppen og ikke vanlig forbrenning

Back
Topp