Plagsomme kynnere (sytetråd)

BellaBanana

Betatt av forumet
Den siste uken har kynnerne mine tatt seg mye opp, jeg kan våkne av det når jeg sover, og har det mer eller mindre konstant, i en eller annen grad, i hvert fall når jeg er oppreist. Vet jo at kynnere er normalt, så har liksom ikke tenkt så mye over det, men var hos jordmor i dag, hun ble visst litt bekymret, så nå skal jeg til hyppigere kontroller. Magen kjenner ut som en basketball, selv nå når jeg ligger bakoverlent i en sofa.

Jeg er så lei av alle desse plagene, trives med å være gravid, men føler jeg liksom har fått alt! Bekkenløsning, blødninger, mulig vannavgang og nå kynnere. Ok, det er kanskje langt ifra alt man kan få, men jeg klarer liksom ikke helt å slappe av og tenke at dette går bra! Missforstå meg rett, jeg går ikke rundt og stresser og er bekymret, men litt usikker blir man jo, spesielt siden jeg er førstegangsgravid og alene.

Noen som har trøstende ord, evt tilsvarende opplevelser? Og det er bare å klage litt selv om du vil :)

Hei du!
Jeg skjønner så inderlig godt hvordan du har det- selv om jeg ikke har opplevd vannavgangen (enda). Jeg har hatt et par blødninger, fått bekkenløsning (som begynte muskulært i uke 11) og disse kynnerne. Jeg elsker å gå gravid, men alle disse plagene kunne jeg fint vært uten.

Nå har heldigvis de sterke kynnerne gått over for min del., men jeg hadde et par døgn hvor de var konstante og ga meg skikkelige smerter så jeg hverken klarte å ligge, sitte eller stå. Ikke hjalp det å gå det av seg heller. Men plutselig så slapp det taket, natt til en torsdag når jeg hadde fri- og jeg kunne sove ordentlig ut. Nå har jeg fortsatt kynnere, men de er mer "normale" og gjør ikke så vondt.
Håper det var noen trøstende ord...

Er du førstegangsfødende? jeg leser at mer enn fire kynnere i løpet av en time er mye, men hva om de er konstante? Greier liksom ikke å skille de fra hverandre lengre, det går mest i varianter av milde eller sterke kynnere. De roer seg når jeg slapper av, men kan liksom ikke ligge på sofaen resten av svangerskapet mitt heller?

Jeg har mye kynnere og litt følelsen av en oppblåst basketball er konstant tilstede. Men mine er ikke så vonde som jeg synes de var sist. Nå er jeg 3 gangs da, så skiller de godt fra alt annet kanskje?! Slitsomt er det, men et godt tegn at de gir seg når du hviler da.

Er du førstegangsfødende? jeg leser at mer enn fire kynnere i løpet av en time er mye, men hva om de er konstante? Greier liksom ikke å skille de fra hverandre lengre, det går mest i varianter av milde eller sterke kynnere. De roer seg når jeg slapper av, men kan liksom ikke ligge på sofaen resten av svangerskapet mitt heller?

Ja jeg er førstegangs og var ganske bekymret da det stod på som verst. Men i bhg der jeg jobber er det en mor som jobber som fødselslege og jeg snakket med henne sa jeg hadde hatt det i ca to døgn sammenhengende, og hun sa jeg skulle ta kontakt med føden om det fortsatte. Det kunne være masrier også mente hun, så på føden kunne de evt måle livmortappen. Nå ga det seg over natten etter at jeg snakket med henne, og som sagt så er ikke kynnerne så sterke lenger som de var før jeg fikk de sammenhengende.

Har det ganske likt, Så føler med deg. Dette er mitt barn nummer 2. Jeg har hatt kynnere i mange uker, er 27+5, men siden sist lørdag har de vært veldig plagsomme. Jeg har kynnere så og si konstant, de er vonde og kommer perioder takvis. Hvis jeg ligger helt i ro på sofaen så kommer de sjeldnere. men når jeg sitter og står er de der så og si alltid. Jeg har også menssmerter og nedpress. Skal sjekke llivmortappen på tirsdag. Ser frem til det, da jeg er litt bekymret, så det tar på både psykisk og fysisk. Er også plaget med løs mage og noe kvalme. Mini ligger med hodet godt nede i bekkenet.

Back
Topp