Plager

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Flere som er plaget med eksem/veldig tørr hud enkelte plasser og låsninger/muskelkramper i leggene (særlig om natten)?

Mye tørr hud. Stikker og klør konstant over hele kroppen.

Kløe! Spesielt på ryggen. Hudem er blitt tørrere. Og rastløse bein hver kveld. Og blir plutslig så oppblåst at det trykker på alt av organer, det er så ille at det er vondt å puste.. [emoji14] men skal ikke klage, har sluppet unna kvalme [emoji4]

Sniker fra mai:) Vil anbefale å kjøpe magnesium kapsler,hjelper veldig mot rastløse bein og leggkramper. Tok en uke fra jeg startet på dem til krampene ga seg:)

Sniker fra mai:) Vil anbefale å kjøpe magnesium kapsler,hjelper veldig mot rastløse bein og leggkramper. Tok en uke fra jeg startet på dem til krampene ga seg:)

Da skal jeg prøve det! Etter at leggene kramper kjennes det ut som jeg har gangsperre i flere dager etterpå. Slik som nå[emoji28]

Jeg har også tørr hud, spesielt i ansiktet og på hendene. Har også en del kramper i føttene. Mener å huske jeg brukte magnesium mot kramper sist, men er litt usikker på om jeg faktisk gjorde det eller bare vurderte det :p

Eg har veldig tørr hud på hendene når det er kaldt og tørt ver. :( Men sånn er det alltid, har ikkje blitt noko verre etter at eg vart gravid.

Leggkrampar var eg plaga ein del med tidligare i svangerskapet, men no trur eg faktisk det er fleire veker sidan sist eg hadde det! :)

Ellers har eg vore utrulig heldig så langt dette svangerskapet. Eg er halvveis i svangerskapet om berre nokre dagar, og eg har nesten ikkje merka noko til graviditeten, utenom at magen stadig veks! Ingen kvalme, eller andre plagsomme graviditetssymptom har eg hatt. :)

Kløe! Spesielt på ryggen. Hudem er blitt tørrere. Og rastløse bein hver kveld. Og blir plutslig så oppblåst at det trykker på alt av organer, det er så ille at det er vondt å puste.. [emoji14] men skal ikke klage, har sluppet unna kvalme [emoji4]

Åh, ja! Er mye oppblåst! Men som deg, har jeg også sluppet unna kvalme, så livet kunne vært mye verre[emoji14]

Hoftene her :hungover: spesielt på natta om jeg ligger på ene siden, litt lenge (blir litt mye press).. Verker i føttene når jeg står opp mårran :yuck:

Tørr og gusten hud i ansiktet, ikke noe svangerskapsglød her nei! [emoji6] Har også svært tørre hender, men det er nok litt årstiden også. Ellers har jeg kramper i leggen og fotsålen stort sett hver dag, veldig spesielt å våkne midt på natten av at tærne står i fire forskjellige retninger!

Tørr hud her også, spesielt på haken. Ellers er resten av kroppen tørrere enn vanlig og både mage og bryst klør. Har kjøpt en fuktighetskrem uten parfyme på apoteket, og denne samt dusjolje i samme serie har hjulpet litt.

Rekker opp hånda!
Prøver å ta så korte og sjeldne dusjer som jeg kan og smører til den store gullmedaljen! Og de leggene lever sitt eget liv:rolleyes:

Skikkelig tørr hud her, spesielt på ryggen, så mannen har fått ekstrajobb som smører på kveldene :p Tidvis krampe i leggene, men da kjører jeg som regel "dykkertrikset" og strekker ut beinet med tærne opp og trykker hælen nedover (får ikke til å ta tak i tærne lenger :rolleyes:) så går det over. Har hatt et par netter hvor jeg har våknet og vært så oppblåst at jeg ikke har fått sove pga smertene, så prøver å være hakket mer obs på hva jeg spiser nå

Tørr hud, må smøre godt hver kveld ellers stikker og svir det over alt :-P og så såååå oppblåst da!!!

Leggkramper ja, hver dag! Det værste er uansett ubehaget jeg har i høyre ribbein... skikkelig ubehagelig, kjenner på det hver dag. Finner ikke ut hva det kan være :( følelsen av å måtte strekke ut hele tiden, uten at det hjelper. Hjelper kun å stå oppreist, da kjennes det ikke..

Last edited:
Jeg plaget av rastløse bein og leggkramper på natta, såå irriterende! Heldigvis er jeg ikke plaget med veldig tørr hud, men smører meg likevel med krem hver dag[emoji4]

Back
Topp