placenta previa

Masa90

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Har hatt 2 styrtblødninger i det siste, og gikk til legevakten i dag! han mistenkte placenta previa (forliggende morkake). Da blir det sykehuset i morgen! krysser fingrene for at det ikke blir innleggelse! har noen andre opplevd dette så tidlig ?

Offamei.. :( Jeg har ikke vært borti det/hørt om det før..ville bare si lykke til!! Håper du finner ut av det og at det ordner seg :) :) Hold oss oppdatert da!

Deler av morkaka lå foran livmormunnen sist jeg var gravid. Opplevde ikke styrblødning og morkaka trakk seg bort fra mormunnen i god tid før fødselen. Oftest trekker den bort fra mormunnen når den ligger foran så tidlig. Hvis ikke så blir det keisersnitt...

Har ikke opplevd det nei, men lykke til! Krysser fingrene for at d ordner seg :)

glamaria skrev:
Deler av morkaka lå foran livmormunnen sist jeg var gravid. Opplevde ikke styrblødning og morkaka trakk seg bort fra mormunnen i god tid før fødselen. Oftest trekker den bort fra mormunnen når den ligger foran så tidlig. Hvis ikke så blir det keisersnitt...

ja, jeg fikk beskjed om at den mest sannsynlig trakk seg tilbake dersom det var dette som var problemet. Men de likte ikke styrtblødningene mine, å de ville observere dette, det var derfor det var snakk om innleggelse! :/

Hadde placenta previa til uke 35 ca sist, den flyttet seg... Men jeg hadde en liten blødning, ikke styrt riktignok da, og da ble jeg sykemeldt fra jobben i bhg 2 dager senere. Jeg var jo i flott form og ble jo på en måte "ferie" for meg.. Men risikoen her var jo at morkaken skulle skape blødninger der den lå...
Så tror det er ganske "lett" at man blør med placenta previa, men det gjør det jo ikke noe mindre skummelt for akkurat.

Lykke til!! Håper alt står bra til med den lille og alt annet inni der!

Ikke vært borti det før selv, men ønsker deg lykke til :)

Var på undersøkelse, der fikk jeg bekreftet at jeg ikke hadde placenta previa, men 2 spirer :D, å da var det vanlig med litt større blødninger!

Back
Topp