placenta previa, forliggende morkake.

Miniii

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Jeg er i uke 28, har forliggende morkake. Begynte å blø, fikk beskjed om å ikke ha mer samleie.
Glemte å spørre om det gjaldt orgasme også, noen som vet?!
Noen som har opplevd at morkaken har flyttet på seg fra uke 28 og før fødsel? Vil helst ikke ta keisersnitt :)
 
Har ikke erfaring selv, men ser mange som får påvist det på OUL har sjekk omkring 32 uker for å se om den har trukket seg opp.
 
Har ikke erfaring selv, men ser mange som får påvist det på OUL har sjekk omkring 32 uker for å se om den har trukket seg opp.
Var inne i uke 28. Hadde ikke trukket seg vekk, må inn igjen i uke 35, krysser fingrene for at ting har endret seg til da :)
 
Jeg skal også ha ekstra UL i uke 31+4, i midten av januar, da jeg har veldig lavtliggende morkake.
Jordmor sier det er vanlig at den trekker seg oppover før termin men også hørt andre der det ikke har skjedd og de må ta ks
 
Åå stakkars deg med blødning, sikkert skremmende. Var det mye? jeg hadde lavtliggende morkake i første svangerskap, de sa det kom akkurat til å gå fint å føde vaginalt. Da fødselen startet begynte jeg å styrtblø. Veldig skummelt. Men det gikk heldigvis fint da!
 
Åå stakkars deg med blødning, sikkert skremmende. Var det mye? jeg hadde lavtliggende morkake i første svangerskap, de sa det kom akkurat til å gå fint å føde vaginalt. Da fødselen startet begynte jeg å styrtblø. Veldig skummelt. Men det gikk heldigvis fint da!
Måtte du ta keisersnitt allikevel da?
 
Åå stakkars deg med blødning, sikkert skremmende. Var det mye? jeg hadde lavtliggende morkake i første svangerskap, de sa det kom akkurat til å gå fint å føde vaginalt. Da fødselen startet begynte jeg å styrtblø. Veldig skummelt. Men det gikk heldigvis fint da!
Godt å høre at det gikk fint til slutt :love7 Var en god del blod ja. Kjentes ut som jeg tisset på meg. Håper ikke det vil skje ofte. Andre gangen det skjer nå på en uke. Mini må holde seg inni der litt til, er bare i uke 28..
 
Min hadde trukket seg litt opp på sist kontroll (25+3), men ligger fortsatt litt over åpningen. Blir fulgt opp videre. Har heldigvis ikke hatt noe blødning, så satser på at jeg slipper det.
 
Min hadde trukket seg litt opp på sist kontroll (25+3), men ligger fortsatt litt over åpningen. Blir fulgt opp videre. Har heldigvis ikke hatt noe blødning, så satser på at jeg slipper det.
Håper den fortsetter å trekke seg opp.
Innbiller meg det må være positivt at du har slippet unna blødninger pga den
 
Håper den fortsetter å trekke seg opp.
Innbiller meg det må være positivt at du har slippet unna blødninger pga den
Ja, tenker det er et godt tegn at jeg ikke har blødd :happy: Keisersnitt blir det nok uansett på meg, av andre grunner, men håper jo morkaken trekker seg helt opp så jeg slipper den bekymringen.
 
Ja, tenker det er et godt tegn at jeg ikke har blødd :happy: Keisersnitt blir det nok uansett på meg, av andre grunner, men håper jo morkaken trekker seg helt opp så jeg slipper den bekymringen.
Ikke sant
Hva tenker du om snitt da? Synes du det er greit eller har du egentlig ikke noe valg?
 
Ikke sant
Hva tenker du om snitt da? Synes du det er greit eller har du egentlig ikke noe valg?
Klarer ikke helt tanken på vaginal fødsel, så her har jeg fått innvilget keisersnitt pga fødselsangst. Tenker at jeg er heldig som har mulighet til å få hjelp og få barn ved hjelp av keisersnitt :happy:
 
Klarer ikke helt tanken på vaginal fødsel, så her har jeg fått innvilget keisersnitt pga fødselsangst. Tenker at jeg er heldig som har mulighet til å få hjelp og få barn ved hjelp av keisersnitt :happy:
Ja, veldig bra muligheten finnes!
Leit du har sånn angst så godt du blir lyttet til
 
Back
Topp