PKS. Må man hjem på dag 3 om ikke melkeproduksjon er i gang?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Noen som vet om man må hjem 3 dager etter planlagt keisersnitt om ikke melkeproduksjon er i gang :wideyed:?

Jeg fikk akutt keisersnitt i fjor etter mislykket igangsettelse på overtid. Da dro jeg ikke hjem før dag 6. Det kom ikke mikroskopiske dråper melk før sent på dag 4. Og synbare på dag 5. Det tok med andre ord tid.

Nå har jeg endelig fått innviglet planlagt keisersnitt på nr 2 nå på fredag (2 dager etter termin ) . I informasjon brosjyren sto det at man som regel drar hjem på dag 3 etter planlagt keisersnitt. Men jeg ønsker ikke å dra hjem før melkeproduksjon er i gang :oops: kan man få bli lengre om man selv ønsker ?
 
Jeg hadde pks i mars.

Fikk beskjed om at man lå ca 5 dager på barsel, det står i permen man får utlevert til gjennomlesning, men de var ganske tydelige på at de ville jeg skulle reise hjem dag 3. Det var Ahus.

Jeg ville gjerne blitt lenger. Vi veide før og etter måltid på snuppa på dag tre, og det var 0 gram forskjell. Allikevel skrev de i papirene mine at ammingen var delvis i gang.

Jeg fikk store problemer med brystspreng og fikk ingen melk ut og måtte tilbake til Ahus flere ganger rett etterpå.

I dag, med det jeg vet nå, skulle jeg banket i bordet og brukt deres egne skrevne ord og min manglende melk og krevd å bli 2 dager til. Da hadde vi hatt en helt annen start på barseltiden.
 
Du kan helt sikkert ytre et ønske om å få bli lenger, hvis de har kapasitet og mulighet burde de la deg bli. Lykke til med pks!
 
Jeg hadde pks i mars.

Fikk beskjed om at man lå ca 5 dager på barsel, det står i permen man får utlevert til gjennomlesning, men de var ganske tydelige på at de ville jeg skulle reise hjem dag 3. Det var Ahus.

Jeg ville gjerne blitt lenger. Vi veide før og etter måltid på snuppa på dag tre, og det var 0 gram forskjell. Allikevel skrev de i papirene mine at ammingen var delvis i gang.

Jeg fikk store problemer med brystspreng og fikk ingen melk ut og måtte tilbake til Ahus flere ganger rett etterpå.

I dag, med det jeg vet nå, skulle jeg banket i bordet og brukt deres egne skrevne ord og min manglende melk og krevd å bli 2 dager til. Da hadde vi hatt en helt annen start på barseltiden.

Huff leit å høre at du ble presset hjem før du var klar :eek: håper de lar meg være lengre om melka ikke er på plass. Om ikke vet jeg ikke hvordan det blir å gå med ammingen om man blir jaget hjem før man er klart og ting på stell
 
Spørs helt på kapasiteten. Små sykehus har gjerne bedre tid og plass.
 
Jeg hadde KS 6uker siden,tirsdag kl23, var hjem fredag kl12 :) Lille har gått ned 9,8% i vekt og det kunne bli grunn å bli en dag mer på barsel men siden jeg var alene på barsel tenkte jeg at det blir mye bedre å bli hjemme og jeg hadde rett. Melkproduksjon var ikke på plass og det kom på mandag så vet ikke hvis de ville vente på det egentlig. Jeg tror man må bare be om hva man tenker passer beste :)
 
Back
Topp