Pks, Kalnes

lisabet86

Elsker forumet
Aprilbarna`15
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen her som har hatt pks på kalnes?
Jordmor sendte henvisning til morgenrøden når jeg var på kontroll sist uke, og jeg så for meg da samtale med jordmor osv.. Men har fått time til samtale med overlegen allerede til tirsdag 20 mars[emoji27] Er det vanlig? Kjenner jeg er så nervøs, og er livredd for ikke å blitt tatt på alvor pga hendelser etter sist fødsel (endte med hks). Det jeg lurer litt på er hvordan ting foregår under sånn samtale?

Jeg skal ikke før i uke 30. Hva var det som skjedde første gang?

Skal ha pks (eller øks, som autokorrekt vil ha det til) på kk. Har også et hastesnitt bak meg. Fikk som deg innkalling på mindre enn en ukes varsel, rett til overlege. Jeg var superfornøyd, for det ble avgjort og bestemt med en gang, uten behov for flere runder.

Jeg fikk forklare hvordan jeg opplevde de to første fødslene, og hvorfor jeg ville pks nå. Overlegen svarte bare at det høres rimelig ut å planlegge for pks denne gangen også, og så var det i orden.

Lykke til! Sikker på at det ordner seg for deg [emoji1303]

Jeg skal ikke før i uke 30. Hva var det som skjedde første gang?

Vil ikke gå så dypt inn i det, men om handler min sykdom/diagnose som ikke ble tatt på alvor[emoji29]
Var så mye rart som skjedde di dagene at jeg orker rett og slett ikke skrive alt ned[emoji27]

Skal ha pks (eller øks, som autokorrekt vil ha det til) på kk. Har også et hastesnitt bak meg. Fikk som deg innkalling på mindre enn en ukes varsel, rett til overlege. Jeg var superfornøyd, for det ble avgjort og bestemt med en gang, uten behov for flere runder.

Jeg fikk forklare hvordan jeg opplevde de to første fødslene, og hvorfor jeg ville pks nå. Overlegen svarte bare at det høres rimelig ut å planlegge for pks denne gangen også, og så var det i orden.

Hihi, autookorrekt altså[emoji23][emoji87][emoji85]

Så jeg har forstått det riktig med at det er overlege som tar den avgjørelsen om man får det innvilget eller ikke!?

Mannen har heldigvis fått fri og skal bli med meg, jeg begynner bare å gråte når jeg skal snakke om det[emoji20]
Men får håpe det er en hyggelig dame som tar meg på alvor[emoji5]

Har søkt om det jeg og! Spent på hva de sier altså! Men fordelen er om det ikke går, blir vi med keisersnitt bak oss sett på som risikofødende, så vi får en helt annen oppfølging, og lar oss ikke ligge lenge i fødsel! Det er betryggende for min del! Der går nok bra! Kunne ønske jeg hadde fått så raskt time. Kunne jeg planlagt litt mer rundt det!

Sitte nå med et stort ønske om planlagt keisersnitt denne gangen. Endte i hastekeisersnitt og narkose sist, og både meg og pappan hadde en veldig vondt opplevelse. Har nå fått beskjed om at jeg har en liten komplikasjon med morkaken som gjør at sjansen er større for at det blir keisersnitt denne gangen også, og er derfor livredd for at det skal bli slik som sist. Ønsker derfor veldig planlagt keisersnitt så jeg slipper å gå å grue meg til fødselen...men har hørt at Haukeland er veldig vanskelige på å gi planlagte keisersnitt. Ble litt lettet når jeg hørte om deg nå, men hvordan opplevde du prosessen frem mot planlagt keisersnitt?

Jeg fikk det også innvilget med en gang[emoji1]

Sitte nå med et stort ønske om planlagt keisersnitt denne gangen. Endte i hastekeisersnitt og narkose sist, og både meg og pappan hadde en veldig vondt opplevelse. Har nå fått beskjed om at jeg har en liten komplikasjon med morkaken som gjør at sjansen er større for at det blir keisersnitt denne gangen også, og er derfor livredd for at det skal bli slik som sist. Ønsker derfor veldig planlagt keisersnitt så jeg slipper å gå å grue meg til fødselen...men har hørt at Haukeland er veldig vanskelige på å gi planlagte keisersnitt. Ble litt lettet når jeg hørte om deg nå, men hvordan opplevde du prosessen frem mot planlagt keisersnitt?

Jeg fortalte bare hvordan første fødsel hadde gått for seg, og trøbbelet som fulgte etterpå. Var null problem å få innvilget pks da med nr to. Rakk aldri å komme til planlagt dato, så det ble hastesnitt i stedet. Det var en skrekkelig opplevelse, da bedøvelsen ikke virket. Får nå planlagt ks i narkose, men innskrivingssamtale i uke 32, i tilfelle den lille i magen også vil ut før tiden...

Jeg skal ikke inn til fødselforberende samtale før i uke 34. Synst det er alt for sent?

Jeg skal ikke inn til fødselforberende samtale før i uke 34. Synst det er alt for sent?

Er det i forhold til pks?
Syntes det blir litt sent ja, jeg var jo bare 22+3 når jeg var der på tirsdag[emoji848]

Er det i forhold til pks?
Syntes det blir litt sent ja, jeg var jo bare 22+3 når jeg var der på tirsdag[emoji848]

Jepp. Ringte jordmor ( var fastlegen som sendte først en mangelfull henvisning) som han skulle gjort i uke 12, som jeg oppdaget tilfeldig han ikke hadde for noen dager siden. For å få komme inn før må jeg ha ny henvisning. Får jordmor til å gjør det, så satser jeg på litt fortgang. Skal jeg ikke få det gjennom må jeg i alle fall ha en plan, orker ikke grue meg helt til uke 34.

Jepp. Ringte jordmor ( var fastlegen som sendte først en mangelfull henvisning) som han skulle gjort i uke 12, som jeg oppdaget tilfeldig han ikke hadde for noen dager siden. For å få komme inn før må jeg ha ny henvisning. Får jordmor til å gjør det, så satser jeg på litt fortgang. Skal jeg ikke få det gjennom må jeg i alle fall ha en plan, orker ikke grue meg helt til uke 34.

Da håper jeg du får en samtale fort, er ikke noe særlig å grue seg[emoji20]

Back
Topp